bomper`n Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 vi har prøvd og trille både ute og inne, sove i sengen sin eller vuggen. men han sovner ikke før ca en halvtimes gråt.... slet mye med søvn på kvelden\natten også men det har gått seg til. noen råd til en rådløs mor?
Gjest Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Hei, Jeg vet ikke hvor gammel gutten din er? Jeg har en gutt på 5 1/2 mnd som har vært veldig sutrete den siste måneden. Til slutt gikk vi til barnelege - også for å sjekke om han kunne være syk siden faren nettopp hadde vært dårlig. Vi snakket om alt og legen fant ikke noe feil, men hun mente at han rett og slett ikke får nok sammenhengende søvn på natten. Hun hadde opplevd noe ligenende med sin førstefødte og etter nattavvenning hadde de fått et "nytt" barn. Så vi har startet nattavvenning med sikte på å gi han 6 timer sammenhengende søvn. Hun sa at bedre søvn på natten også vil gi bedre søvn på dagen.
Bea <3 Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Veslegutten min er 2 måneder. og han er heller ikke noe flink til å sove på dagen, (men veldig flink til å sove om natta derimot. sovner ved 9-10tida, sover til 4-5, får pupp og sover deretter til 7-8-) Så kan han være våken i lange perioder med bare smådupper gjennom hele dagen. Han sliter med kolikk (på dagtid vel og merke) og det er nok derfor han ikke klarer å sove lengre perioder på dagen. Jeg har stressa litt med detta, blitt veldig demotivert da jeg har følt at jeg aldri blir ferdig med noenting jeg starter på, men har roa meg veldig. Den oppvasken stikker ikke noe sted, og jeg er heldig som har nattesøvna:) Har funnet ut at sjangsen for lengre søvn øker veldig når han får sove ute i vogna. Frisk luft er bra! Vet ikke hvor gammel din er, men han har kanskje vondt i magen på dagtid han også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå