Gå til innhold

Kan de skje?

Silvermist med Juli jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min ble født i uke 33.

kan da vår lille datter også komme for tidlig?

Eller har dette ingenting å si?

Noen av legene mente at han var liten for alderen og ikke kom så tidlig som det først ble antatt.

Jeg har mens termin 12 juni og ul termin 26 juni.

Synes dette er litt merkelig.

kan det være en mulighet for at hun er liten av vekst som sin far og dermed er "eldre" en først antatt?

kan jeg be om mer oppfølging pga dette termin spriket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok ikke d har noen betydning om han ble født i uke 33... Jenta kommer nok når hun er klar uansett:) Enten før, på eller etter termin...

Jeg ville stolt på ul terminen...2 uker i forskjell på terminene er veldig vanlig,og fullt mulig...

Går så klart an å spørre om en ul f.eks. for å sjekke veksten,og sånn...Men er vell ikke så vanlig att de er små av vekst på rutineultralyd...da er vell de fleste rimelig like av str...? Men som sagt, skader jo ikke å spørre...:)

Skrevet

ok. takk for svar. =)

skal ta dette opp med legen ved neste time.

skal spørre om en ekstra ul.

Skrevet

Jeg ville bedt om overtidskontroll på din ul-termin. Det er farlig å gå for langt over tida, og hvis din menstermin er riktig er 2 uker over på ul-termin. Hvis du ikke får overtidskontroll før 2 uker etter ul-termin kan du være 4 uker over tida. Bedre med en kontroll for mye. Ikke for å skremme, men det er faktisk ikke alle som går i fødsel av seg selv. Har hørt om damer som er satt i gang med 5 barn. Dette gjelder selvfølgelig ikke deg. Du kommer til å føde 12 juni :) Lykke til!

Skrevet

Jeg på min side har tro på at ikke alle babyer er like store ved ordinær UL, slik at jeg mener det i noen tilfeller blir helt feil å sette termin utifra UL...

Sist ble jeg satt tilbake 10 dager på UL, men fødte 4 dager før mens-termin. Gutten var 48 cm og 2900 gram.

Denne gang ble jeg satt tilbake hele 3,5 uke, selv om syklusen min var nøyaktig 30 dager før jeg ble gravid, så jeg håper virkelig hun også kommer ut av seg selv i god tid før UL-termin...! Og dersom hun kommer et par uker før termin og er normalvektig slik som storebroren, har jeg bevist min teori.

Jeg er blitt lovet en ekstra UL før termin dersom hun ikke kommer ut først:)

Skrevet

Jeg har ett 13 dagers sprik mellom menstermin og ULtermin, så jeg fikk en ekstra UL fire uker etter den første for å sikre terminen. Har også fått lovet av min jordmor at jeg skal få overtidskontroll rett etter termin hvis jeg går over. Just in case:)

Skrevet

de bommet på meg... guttungen kunne ha dødd... mener ikke å skremme men blir litt irritert når de tar det så med ro med et s,likt sprik...

stå på ditt.

man trenger ikke å bli satt i gang, siden det beste er at det starter av seg selv... men en ekstra skjekk mener jeg du skal kreve

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...