Gjest Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 begynnte dere akkurat på dagen da babyen var 4 mnd eller begynnte dere før??? Min er nå 3 mnd, men ha er en veldig sulten en og det virker som om han omtrent aldri får nok mat. tenker at grøt metter lenger enn nan. Så hva mener dere???
Mammaliten 78 *sprekkeferdig* Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Førstemann begynte med grøt når han var tre måneder. Det var i et desperat forsøk på å få snudd døgnet hans, han hadde vært døgnvill så og si fra dag en og jeg hadde kanpt sett solen på tre måneder. Vinterbaby. Det gikk kjempefint med ham. Fikk i tillegg snudd døgnet hans.
-Petrine- Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Jeg begynte ikke før hun var 6-7 måneder, men hun ble fullammet. Tror man kan starte tidligere med grøt om man må øke erstatningsmengden mye. Da er det bedre å heller gi grøt. Hva med å høre på hs?
Gjest Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Har snakket med helsesøster, mn fikk ligsom ikkje noe godt svar...hun var bare opptatt av at jeg måtte amme mere, men det nytter ikkje for da henger han i puppen min mer eller mindre hele døgnet, han er nå akkuart 3 mnd og jeg gir ham 180 ml med nan ( blir ca 200 ml med pulver og vann). syns at dette er litt mye, jeg har gitt han det siden han ca var 2,5 mnd...
marien - FØDEKLAR! Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Det er ikke farlig å begynne med grøt:) Jeg har gjort det begge gangene, bare pass på så du lager den helt tynn i begynnelsen og ikke en full porsjon fra første dag. Kan bli hardt til magen. Sakte påvenning har fungert godt her ihvertfall. Lykke til!
Tomtetroll Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Jeg ga min da han var 2 mnd og 3 uker, var i samråd med helsesøster siden han ikke så ut til å bli helt mett. Så da fikk han en tynn velling på kvelden..
☆twinkle twinkle Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Jeg begynte tidlig jeg og..var vanskelig å få henne mett..Men jeg er litt mer for velling i begynnelsen (det bruker de vel mye i sverige?) de har kanskje litt problem me disse skjeene når de er så små så da er det bedre med tynn grøt på flaske?
lillemannsmamma Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 Han fikk smake fra 4 mnd - full posjon 6 mnd. Ammet døgnet rundt - forstår hva du mener. Utrolig slitsomt :-( Med neste gang tror jeg, hvis det blir same same at jeg skal gi litt mm om kvelden. Gutten min fikk det i en periode på kvelden - og det skadet ikke ammingen. Ammet han til han var 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå