Gå til innhold

5.mnd vaksina, hvordan gikk det?


line_n & sara

Anbefalte innlegg

lik reaksjon som på 3mnd?

 

vi skulle egentlig vaksinere nå på torsdag, men snuppa har vært dårlig, så vi utsetter det litt..

..den forrige vaksina gikk kjempegreit, så jeg gruer meg ikke så mye denne gangen!

men kan jeg forvente samme reaksjon denne gangen? (altså, ingen??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen reaksjom ved 3-mnd-vaksina hos oss, kun litt grinete. Denne gangen var hun slapp og hadde feber i 1,5 døgn etterpå, men ble fort seg selv igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :0)

Hun fikk vaksine i går. Gikk kjempe fint denne gangen. Sist var hun kjempe trist og gråt en masse og fikk litt feber. Dene gangen har hun bare vært litt slappere og vil helst bare sitte på fanget og kose :o) Så det er jo bare kos det :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske lik reaksjon som ved 3mnd vaksinen her. Litt mindre feber enn sist, omtrent like slapp som sist, og litt mer sutrete enn sist. *Den største forskjellen er vel at hun denne gangen vil ha mer kroppsnærhet enn forrige gang, hun vil sitte mer på fanget, kose og "få trøst" nå.

Lille kosesnuppa vår:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det faktisk (merkelig nok) omvendt.

 

Då Eir fekk vaksine ved 3 mnd var ho litt sutrete resten av dagen og det var det, men ved 5 mnd var ho grinete resten av dagen, og fekk feber dagen etter (38,5 då vi stod opp, men var antagelig varmare om natta). Var veldig grinete og sov mykje. Stikket på det eine låret var ganske raudt og hardt i to dagar etter vaksina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leonard fikk ikke vaksine han. Vi har egentlig vært litt på utur med alle kontrollene og derfor ble 3mnd vaksina litt forsinka. Må visstnok vente minst 2 måneder mellom hver vaksine, så han får sprøyta på seksmånederskontrollen istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fint med Leander etter 3 mndrs-vaksinen, klynka litt om natta, men det var alt. Han skreik en stund etter den andre sprøyta ble satt første gang. 5 mndrs-vaksinen gikk kjempeflott, han skreik ikke i hele tatt etter første sprøyta og etter andre sprøyta så var han rolig etter 6-7 sekunder. Ingen reaksjon i hele tatt i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk det også veldig bra. Jeg hadde grua meg litt. Syns sist det var så ille og se nurket mitt som hylskreik av begge spørytene. Han ga meg da et blikk jeg aldri kommer til å glemme. Huff.... Men det gikk veldig bra. Første sprøyta sa han ingenting, bare kikka seg litt rundt. Den andre sprøta gråt han av, men det gikk veldig fort over! Denne gangen ble han litt mer kosete og fikk litt vondt hvis vi var i nærheten av det ene benet hans, men ellers var han i flott form! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...