Gjest Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Nå i løpet av de siste par ukene har jeg fått flere sms'er fra Nav ang ledige stillinger og/eller kurs jeg kan delta på. Og i forrige uke fikk jeg melding om at de har videreformidlet CV'en min til en sportsbutikk her jeg bor, så det kan hende at jeg blir ringt opp av denne butikken. Nå i dag har jeg fått et brev fra Nav om at jeg er innkalt til møte ang jobbsøking og muligheter. Dersom jeg ikke møter til dette møtet, vil jeg miste resten til stønad. Da blir det jo litt spennende å høre hva saksbehandleren sier når jeg dukker opp til møtet med stor mage, bekkenløsning og 9 uker igjen til termin da =D
Ned 20,4kg.. Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 hahaha... en god latter forlenger livet...
Guttemamma75 Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Er du arbeidsledig og mottar dagpenger skal du jo være tilgjengelig for å jobbe! Er bekkenløsningen din så dårlig at du ikke kan jobbe må du jo heller sykemeldes? Nav kan så absolutt kreve at du begynner å jobbe....
Gjest Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Haha, det er fantastisk. De har ikke alltid like god kontroll på hva de driver med og hvem de prioriterer å "piske" ut i arbeidslivet - der sitter du og får jobber "tredd ned over ørene", mens min mor var nødt til å mer eller mindre slå dem i hodet for å litt etter litt presse ut av dem kjøregodtgjørelse (som hun hadde krav på og hadde fått vedtatt at hun skulle få dekket) for de månedene hun hadde praksisplass før hun tok eksamen nå nylig - sånn at hun hadde råd til å fortsette å dra på arbeid og få fagbrevet sitt...! Av og til kan man lure om det er et minimumskrav for å få jobbe i NAV at man ikke har funnet opp kruttet selv, bare stått i nærheten når det smalt. ...men om ikke annet er de gode for en latter eller to når de holder på sånn, da
Gulp Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Hehe:-) Nav her er også gira på å få meg i jobb. Pluss at søkemotoren på Nav.no ikke funker som den skal (får sånne mail når det dukker opp jobber som jeg har utd/erfaring i), så jeg får stadig beskjed om diverse jobber jeg kan søke: politi, platearbeider, leder på Nav (ja faktisk), avdelingsleder på sykehuset osv. Ting jeg overhodet ikke er kvalifisert til... Har sagt til Nav at det er noe gærnt der, men det nytter ikke. Litt moro, da.
Gjest Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 Du mottar jo dagpenger og jeg går ut fra at du ikke akkurat har sendt inn og sagt fra at du både er på tjukken og at du egentlig ikke oppfyller kriteriene for å få dagpenger? NAV har en jobb de skal gjøre og det er ikke å vite at du har 9 uker til termin, det er å få de som er på dagpenger ut i tiltak eller jobb.
Gjest Skrevet 16. april 2008 #9 Skrevet 16. april 2008 Jeg er jo klar over at jeg som arbeidssøker må være tilgjengelig og være villig til å takke ja til et eventuelt jobbtilbud da. Og jeg er også klar over at saksbehandleren på Nav antakeligvis ikke vet at jeg går ut i permisjon om kort tid. Men jeg syntes allikevel at det var ganske morsomt å få et brev der det sto at vi skal snakke litt om jobbsøking og muligheter =)
Chick Skrevet 16. april 2008 #10 Skrevet 16. april 2008 Jaja...hehe...bare å dukke opp på det møtet det, så har du ihvertfall gjort det de ber deg om;) Men tviler på at noen vil ansette deg for at du skal få jobbe 6 uker før du går ut i permisjon..hehe...
Bubba75 Skrevet 16. april 2008 #11 Skrevet 16. april 2008 He he, jeg har vært på sånn møte i dag. Måtte melde meg arbeidsledig for å få rentefritak fra lånekassen. Ringte Nav for å fortelle at jeg var gravid og om jeg måtte møte opp når ingen kommer til å ville gi meg jobb, men det var bare å møte opp fikk jeg beskjed om. Følte meg litt teit der jeg satt, og møtet tok max 5 min. Saksbehandleren var enig i at det nok ikke var noen som ville gi meg jobb...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå