♥mini♥lille♥knerten Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Kan dere gi meg deres hemmlighet for å få til gode kjøttkaker. Hva putter dere i deigen?
lillefot Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 1 dl havregryn fuktet i litt melk, og en kvart ts muskat. Så kjører jeg alt i mikseren, steker og legger de i brun saus. Tytterbærsyltetøy er et must. Mmmmmmmm....
Gjest Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Jeg knar sammen alt for hånd. Bruker karbonadedeig. Knar sammen kjøttet med saltet først og tilsetter så egg. Deretter har jeg oppi litt potetmel og pepper, gjerne muskat og ingefær også. Så sper jeg på med litt melk - litt og litt så det ikke skiller seg. Så steker jeg kjøttkakene til de begynner å kjennes faste ut og legger dem opp i sydende vann til trekking. Jeg lager alltid såpass at jeg kan fryse ned tre-fire middagsporsjoner og ha en samme dagen som jeg lager. Lar kjøttkakene ligge i sausen i minst ti min før servering =)
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Elsker mine egne kjøttkaker Her har du min oppskrift. Bruker foodprossesor jeg da. 1stk løk (fin hakkes i maskinen) Rør alt dette som står her sammen i maskinen. 1 pk kjøttdeig â 400g 1 stk egg ca 2-3ss mel/potetmel/maisenamel visst gluten 3ss kjøttbuljong pulver 1ts bakepulver, for da blir di store og fine litt kvernet pepper Håper det faller i smak )
Gjest Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 hvor mange kjøttkaker får du ca på denne oppskiften?
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Ca 16 tror jeg. Det pleier å rekke til 2 middager for to personer.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 Nå fikk jeg veldig veldig lyst på kjøttkaker. Så dette må nok på handle listen slik at jeg får laget meg gode hjemmelagete kjøttkaker. Og her var det mange tips også mmmmmmmmm fikk vann i munnen:)
kajfla Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 etter de er stekt legger jeg de i gryte med sausen i, og en del løk, knall godt!!
minlilletass Skrevet 15. april 2008 #10 Skrevet 15. april 2008 Jeg pleier aa bruke karbonadedeig blandet med salt, pepper og litt potetmel. I deigen blander jeg finhakket loek, sylteagurk og bittelitt chili. (Ikke saa mye av de to siste.) Jeg bruker denne blandingen ogsaa til hamburgere, da med mer sylteagurk og chili. Tilbehoer til kjoettkakene er det vanlige, poteter, floetesaus og tyttebaersyltetoey. Blir kjempegodt!
jobo Skrevet 15. april 2008 #11 Skrevet 15. april 2008 jeg bruker litt brødsmuler, en stor ts sennep, salt og papper, 1 egg, karbonadedeig og ca 50g revet parmasan. De blir kjempegode:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå