Gå til innhold

kan man ta solarium når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er ikke noe must dette for meg, men hadde vært deiligt...

noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei! Det er ikke farlig å ta solarium når man er gravid, men enkelte kan få permanente pigmentflekker. Dessuten må du passe på å ikke bli overopphetet, ha vifta på fullt og reduser soletiden hvis du blir veldig varm. Ellers er det fritt fram! :)

Skrevet

Hei.. Det er ikke alle som er enige i det.. Jeg var hos jordmor i dag..ved 24 uker kontroll... Og hun anbefalte IKKE solarium..uansett hvor mye vifte som sto på... hun turte ikke ta sjansen på at baby blir overopphetet.. Så da velger jeg ihvertfall å høre på henne...

ikke ment som kritikk til deg zzz boring..men generelt..det gies mange svar her uten refleksjoner.. Man kan ikke si at det ikke er farlig å ta solarium... Det kan det jo faktisk være for enkelte..om det blir for varmt.. utover det må jo alle bare velge selv.. Jeg hadde ihvertfall villa beskytta magen godt om jeg skulle tatt sol..men det gjelder jo ute i solen.. i syden f.eks og..

klem

Skrevet

viss det kan være farligt så lar jeg være=)

takk for svar begge to=)

er ikke noe jeg må ha så klarer meg vell like godt uten=)

Skrevet

Enig med deg Peachy! :) Som sagt..hver enkelt får velge selv.. Men for meg blir dette det samme som ved "ett vinglass" greia... Det skader sikkert ikke med ett glass vin..men hvorfor ta sjansen? Om man er så opptatt av det glasset får man heller la være å bli gravid..hehe.. Samme med solarium.. Det skal sies at jeg har eksem over kroppen som kun blir bedre med sol..og det KLØR..hehe.. men jeg venter lell med sol til etter jeg er ferdig med graviditeten.. jeg tar ikke den sjansen! Men jordmor påpekte også at det å ligge i solarium ikke kan sammenliknes med å sitte ute i norge i sola på en sommerdag.. Det var ufarlig..så lenge man ikke ble svimmel og fikk i seg nok veske.. Men når man ligger i solarium blir strålingen..og varmen intens..selv om man har på masse vifte...

Samtidig har jeg full forståelse for de som velger å ta sol en gang i blant...pga av mer ekstremt eksem enn mitt.. Men da villa jeg rådført meg med profesjonelle først... Hudlegen min anbefaler heller ikke solterapi når man er gravid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...