Gjest Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Jeg har aldri hatt det... Fått to barn, men aldri vært sp.mål om GU engang... Ikke vil jeg heller, så det er jo greit nok det. Føler heller ikke at jeg har behov for GU...
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Blir du ikke innkalt hvert 3. år til å ta celleprøver av livmorhalsen???
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Jeg måtte ta gu da jeg ble gravid med nr 1. Det ekleste synes jeg er å blotte hele meg for en vilt fremmed person, selv om det er med god hensikt.
meg & to små vampyrer Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Hvor gammel er du? Du burde vel ta celleprøve etter svangerskap hvertfall.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Og så kikket jeg på profilen din og tror ikke du er gammel nok til å bli innkalt.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 jøss, alle skal jo ha det. I tilfelle celleforandringer i livmorhalsen osv?! Tror jeg hadde ringt å bestilt en jeg da. Dessuten pleier man vel å ha det på 6ukers kontrollen selvom legen min ikke hadde tid da...
Gjest Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Ehh, ja. Jeg var jo seksuelt aktiv i mange år før jeg fikk barn...
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 måtte ta celleprøve og få satt inn spiral... men det er aldri moro!!
cherry coke Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 Jeg får ikke innkallelse. Sist jeg var på GU var rett før jeg ble gravid og jenta mi er 2,5. Spurte på 6 ukers kontrollen om det var nødvendig med en GU , og legen sa at man har gått mer og mer bort i fra disse undersøkelsene på 6 ukers kontrollen.
Fire småtroll Skrevet 15. april 2008 #10 Skrevet 15. april 2008 Tar kreftprøve hvert tredje år, er ikke det helt vanlig da? Man merker jo ikke symtomer på den type kreft før det er for seint....
hit og dit Skrevet 15. april 2008 #12 Skrevet 15. april 2008 Alle BØR ha GU så lenge ein er seksuelt aktiv, uansett alder. Hadde ikkje eg hatt jevnlig GU under svangerskapet så hadde mallo komt ut 10 uker for tidlig. Så takk Ungarn og legen min for god oppfølging! Eg føler heller ikkje for GU, men eg veit det er nødvendig.
Gjest Skrevet 15. april 2008 #13 Skrevet 15. april 2008 Jeg har hatt bare en partner jeg, så det er jo ingen problem ifh til kjønsykdommer. Går på p-piller, på 6 ukerskontrollene nevnte ikke legen noe om det engang.
Mammasin Skrevet 15. april 2008 #15 Skrevet 15. april 2008 Tok GU første gang da jeg var 19, for å få p-piller:-) Gikk til venninna mi sin fastlege, en gammel mann på Strømmen Haha!!!! Syntes det var en svært ubehagelig opplevelse, heelt unaturlig å kle av seg foran en oldis!!! Var så glad, på en måte at, det var en sykesøster som var tilstede, samtidig som det var veldig flaut. Husker at jeg etterpå var litt opprørt over at han ikke tok blodtrykket mitt, for jeg hadde lest at det kunne være grunn til ikke å få P-piller:-) Har vel hatt ca 10 undersøkelser etter dette, det blir aldri en vane, men heller ikke en fæl opplevelse. Ligger og fokuserer på hvor viktig det er for kroppen min:-) Også gjør det jo ikke vondt, bare ubehagelig.
LisaColli Skrevet 15. april 2008 #16 Skrevet 15. april 2008 har hatt gu flere ganger ja, men aldri blitt innkalt..
meg & to små vampyrer Skrevet 15. april 2008 #17 Skrevet 15. april 2008 Jeg er jo så "heldig" at jeg har hatt en del innvendige ultralyder og det kan være ganske gøy å følge med på. Man får jo se hele livmoren sin og eggstokker og slikt:) (uten baby altså).
Gjest Skrevet 15. april 2008 #18 Skrevet 15. april 2008 Jeg har årlig GU. Synes det er like viktig å passe på den delen av kroppen som noen annen. Full helsesjekk hvert år!
Scorpiogi Skrevet 15. april 2008 #19 Skrevet 15. april 2008 Jeg har hatt opptil flere ganger. Og stortsett bare av mannlige leger..... Det er litt ekkelt, kaldt utstyr og den geleen, også syns jeg de setter spekulumet inn når jeg liksom ikke forventer det, så da strammes alt automatisk, og så blir det enda vondere....
Gjest Skrevet 15. april 2008 #20 Skrevet 15. april 2008 Jeg har aldri hatt det:) Bare hatt en sexpartner da, også er jeg vel ikke så "gammel" at jeg blir inkalt;)
Gjest Skrevet 15. april 2008 #21 Skrevet 15. april 2008 Jeg skjønner liksom ikke den argumentasjonen om at man ikke er gammel nok? Er man seksuelt aktiv er man gammel nok. Har man fått barn er man gammel nok. Uavhengig av om man blir automatisk innkalt. Da jeg begynte på pillen i en alder av 17 år startet jeg me dårlig GU. Og jeg hater det!! Men jeg er mer opptatt av å være sikker på at jeg er frisk..
mamamaren Skrevet 15. april 2008 #22 Skrevet 15. april 2008 Har bare gått til damer, jeg da. Kunne aldri tenke meg å gå til mann. Huff. "Uten en tråd", liksom, haha! Men mener det er viktig å gå til sjekk. Har bare fått vage svar på celleprøvene, så skal snart tilbake... Huff...
brooklyn Skrevet 15. april 2008 #23 Skrevet 15. april 2008 som oftest har de legene som har tatt GU av meg vært menn, men det spiller da ingen rolle? Klart at det ikke er snadder å kle av seg foran en fremmed, men med lang topp på og en liten genser man holder "Over greiene" er det ikke akkurat sånn at man ligger der pøkk naken heller... Veldig glad jeg har tatt jevnlige GU, for da oppdaget de at jeg hadde endringer i cellestrukturen. Avogtil må man bare gjøre ting som man ikke er helt komfortabel med, jeg synes ikke det finnes noen unnskyldning for å ikke få foretatt en GU.
meg & to små vampyrer Skrevet 15. april 2008 #25 Skrevet 15. april 2008 Men allikevel er en celleprøve lurt etter hver fødsel da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå