kaalrot Høygravid!:) Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 I løpet av svangerskapet har jeg 3-4 ganger fått såkalte "anfall". Jeg blir kvalm, begynner å kaldsvette, svimmel, blir helt blek i ansiktet, føler meg generelt uvel og det føles som om at jeg skal til å besvime. Dette skjer kun når jeg er ute av huset, og når anfallene inntreffer må jeg sette meg ned for å ikke besvime. Har tatt dette opp med legen min som da mener at dette er normalt når man er gravid mens jm derimot synes dette høres veldig rart ut. Fikk nytt anfall da jeg var på handel i går og da kom jeg meg rett og slett ikke hjem enda jeg bare var 5 min fra der jeg bor.. var rett før jeg kastet opp, besvimte og da jeg prøvde å komme meg hjem flimret det for øynene.. måtte bare sette meg rett ned.. litt pinlig.. Pratet med jm nå som mente jeg måtte få time hos lege, men hjelper jo lite det når han definerer dette som helt vanlig..:/ Er det andre som opplever dette i og med at legen min mener dette er normalt?? Legen har nevnt blodtrykket, men det er helt fint og jeg sliter aldri med at det svartner for meg når jeg reiser meg for fort opp.. Håper på svar..
*Super*Mamman* Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Jepp, har slike "annfall" jeg også...Veldig ubehagelig .. Er rett og slett blodtrykksfall, noe som ikke er unormalt for gravide... Selv om blodtrykket er helt fint til vanlig, kan man få fall i det, som så resulterer i slike symptomer som du beskriver...
Fullrulle86 Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 har det også sånn... svima av 3 ganger når jeg satt i frisørstolen hehe... fikk beskjed om at det i tillegg til blodtrykksfall også kan være at blodsukkeret plutselig synker (var hos legen rett etter frisøren og hadde lavt blodsukker) så det kunne hjelpe å ha en sjokolade i bakhånd viss sånt skulle skje! verdt å prøve jaffal
Ned 20,4kg.. Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Enig med Bruden over her... Har samme type "anfall" og har også fått beskjed om at det er et plutselig blodtrykk fall, selv om det er normalt til vanlig...
kaalrot Høygravid!:) Skrevet 15. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. april 2008 Da er det jo litt rart av jm rynker på nesen av det hele, men er vel i utgangspunktet legen som har kompetanse der:) Litt morsomt at du snohvit nevner at dette skjedde hos frisøren for det gjorde det ene gangen hos meg også... satt med foliestriper i halve håret da jeg plutselig fikk et slikt anfall..hehe.. men det skal sies at det er skikkelig ubehagelig når det skjer!!! men tar imot tipset om å alltid ha en sjokolade el no i veska:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå