Darth Vader Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Jeg har hele tre stykker av arten - og ikke en eneste av dem har bitt noen - ikke en gang oss foreldre. Hva har vi gjort galt? Jeg leser at nesten alle barn biter - og nå kjenner jeg at jeg blir engstelig for at det er noe vi har gjort galt siden det har gått galt med alle tre.
Inga Bling Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Mine biter hverandre, men ikke andres barn eller voksne. Så de blir kanskje halvfolkelige?
Dronningen! Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Min bet både barn og voksne, kjente og ukjente. Hun sluttet med det da språket løsnet. Hun er forøvrig helt normal i dag.
Süsse Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Mange unger biter, men de fleste gjør det ikke.
KaMa Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Min har bitt kusinen sin en gang i fingeren fordi hun holdt på å ta fra ham en leke, og så har han prøvd å bite meg noen ganger. Ja, og så beit han meg i puppen når jeg ammet, da var han fire mnd. Er han normal da? Syns det er dustete å si noe slikt. Det finnes selvsagt grad av biting, hvor ofte osv, men pussig nok så syns jeg ikke det er unormalt av unger i ett-toårsalderen uttrykker seg fysisk. Unger som ikke gjør noen ting, ville jeg helt klart blitt like bekymret over som en som biter. Ikke så bra å la seg bli kjørt helt over heller.
Süsse Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Ut i fra det jeg har sett med andre unger og hva de sa i barnehagen er dytting og slåing vanlig, men biting er faktisk ikke det. Det er noen barn som tyr til biting men ikke mange.
KaMa Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Vel, det er sikkert sant. Ingen biting så langt i vår barnehage, men kanskje det er fordi de fleste ungene er litt eldre. Biting var noe N prøvde på en periode. Vi klarte å få slutt på det, men unger er forskjellige og foreldre er forskjellige. Mulig andre unger har en tendens til å holde fast ved denne måten å uttrykke seg på? Kanskje foreldrene ikke klarer å finne ut hvordan de skal få slutt på bitingen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå