Gå til innhold

Barna mine er ikke normale :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hele tre stykker av arten - og ikke en eneste av dem har bitt noen - ikke en gang oss foreldre. Hva har vi gjort galt? Jeg leser at nesten alle barn biter - og nå kjenner jeg at jeg blir engstelig for at det er noe vi har gjort galt siden det har gått galt med alle tre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine biter hverandre, men ikke andres barn eller voksne. Så de blir kanskje halvfolkelige?

Skrevet

Min bet både barn og voksne, kjente og ukjente. Hun sluttet med det da språket løsnet.

Hun er forøvrig helt normal i dag.

Skrevet

Mange unger biter, men de fleste gjør det ikke.

Skrevet

Min har bitt kusinen sin en gang i fingeren fordi hun holdt på å ta fra ham en leke, og så har han prøvd å bite meg noen ganger. Ja, og så beit han meg i puppen når jeg ammet, da var han fire mnd. Er han normal da?

Syns det er dustete å si noe slikt. Det finnes selvsagt grad av biting, hvor ofte osv, men pussig nok så syns jeg ikke det er unormalt av unger i ett-toårsalderen uttrykker seg fysisk.

Unger som ikke gjør noen ting, ville jeg helt klart blitt like bekymret over som en som biter. Ikke så bra å la seg bli kjørt helt over heller.

Skrevet

Ut i fra det jeg har sett med andre unger og hva de sa i barnehagen er dytting og slåing vanlig, men biting er faktisk ikke det. Det er noen barn som tyr til biting men ikke mange.

Skrevet

Vel, det er sikkert sant. Ingen biting så langt i vår barnehage, men kanskje det er fordi de fleste ungene er litt eldre. Biting var noe N prøvde på en periode. Vi klarte å få slutt på det, men unger er forskjellige og foreldre er forskjellige. Mulig andre unger har en tendens til å holde fast ved denne måten å uttrykke seg på? Kanskje foreldrene ikke klarer å finne ut hvordan de skal få slutt på bitingen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...