Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 OK, jeg hører jo strengt tatt ikke til her lenger ettersom jeg har fått barn.. Men er så innarbeidet her at jeg spør dere damer som har hatt keisersnitt før: hvor lenge ventet dere m sex etterpå?? Er det det samme som ved en vanlig fødsel, noen uker? Eller bør man vente lenger?? Jeg er så fryktelig redd for at noe skal skje med såret, man er jo sydd innvendig i flere "lag". Redd for at hvis livmora trekker seg sammen ved en orgasme så kan det skje noe med sting osv. Kan jo selvsagt ha sex uten orgasme da, men så er det jo dette med infeksjonsfaren og. Så- hvor lenge ventet dere, og hvordan var det da dere prøvde igjen?? Jeg har en veldig ivrig mann som har ventet lenge på atmagen min skal bli borte nå
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Som ved en vaginal fødsel: du kan ha sex når du selv føler for det!!! Bare husk å være forsiktig og bruk kondom pga infeksjonsfaren! Jeg hadde sex ca 1 uke etter mitt keisersnitt.. Gikk helt fint
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Venta i 10 daga. Brukte kondom å tok d roli Å gikk helt bra
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 OK, takk! Regner m infeksjonsfaren er den samme ved sex etter ks som etter vaginal fødsel, og er det ikke da sånn at man bør vente et par uker? tror vi ventet 3 uker etter forrige fødsel. Flere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå