Gå til innhold

33dagers syklus og eggløsning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en jevn 33dagerssyklus så lenge jeg kan huske, men har begynt å lure litt på når i løpet av syklusen man har eggløsning da? Virker jo så greit for folk med 28dagerssyklus at el kommer 14 dager etter tr, men veldig usikker på hvordan dette blir når man har lenger syklus...

Prøver å ta hele prøvingen med ro, og ikke stresse. Derfor jeg i det lengste prøver å holde meg unna alt som heter eltester. Tror det ville gire meg enda mer opp.

Mvh. Fjellrosa85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Når du har en syklus på ca 33 dager, regner jeg med at du har el på rundt dag 19 i syklusen din. Så hvis dere "øker aktiviteten" fra dag 14 til 22, så skal dere være rimelig godt sikra på at dere treffer på:)

Skrevet

Hvis du tar utg.pkt i 1. mens dag og teller 14 dager tilbake, finner du hvilken syklusdag du mest trolig har eggløsning på. Det er mer riktig å si at eggløsning kommer 14 dager FØR mensen, enn 14 dager etter mensen.

Lutealfasen(dagene mellom eggløsnng og mens) er normalt sett på 14 dager. 1. mens dag og eggløsningsdagen skal ikke telles med, kun dagene i mellom.

Les mer om syklus og sånt på www.pernille.info

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...