Philippa=) Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 er dere forsiktig med hva dere spiser? jeg har gått opp 18 kg til nå, er 30 uker. har spist normalt, ikke noe ferdigmat omtrent. men har lavt stoffskifte, så jeg kaver med vekten.... blir så lei. har nå tenkt å spise kun sunt å kutte ut helt sukker, viss jeg klarer det.... vil helst gå litt ned (3-4kg). eller aller helst holde vekten frem til fødsel.
Gjest Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Jeg prøver å ha et normalt noelunde balansert kosthold. Koser meg kanskje litt ekstra: baker boller ovs. Heldigvis for meg såå har jeg ikke lagt på meg mye, 12 kg og er 6 dager over termin. Å kutte sukker er jo ikke skadelig, men husk på at noen bare legger på seg mye og sånn er det på en måte bare - uansett hva de spiser.
Hilde_85 Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Jeg spiser som normalt jeg! Men kutta vel ut snop og brus i ukedagene. Men det var noe jeg egentlig hadde planlagt lenge før graviditeten. Når jeg ble gravid ble det bare lettere fordi da hadde jeg lissom en grunn for å være forsiktig! Ellers har jeg spist ferdigmat når jeg føler for det, og sunnere mat når jeg føler for det. Gått opp 6 kg og er 30 fullgåtte uker. Men tror nok at nå vil kiloene kanskje komme!
Hera83 Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Jeg har spist som normalt. Har gått opp 6 kg og er 32+3.
Ned 20,4kg.. Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Jeg er idag 37+6 og har spist akkurat det jeg har hatt lyst på.. (så å si) De første 20 ukene hadde jeg et veddemål gående med noen (av en helt annen grunn enn graviditet) men vi skulle holde oss borte fra brus, chips, snop osv. i ukedagene. Men har spist det jeg vil etter det, og når jeg vil. Dette gjelder alt fra snop til junk-food. Har gått opp ca.17kg, men de siste 5kg er veske...
lillespiren2:) Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Hei Jeg har spist som før jeg ble gravid, sunt og variert. Er et skikkelig frukt- menneske, så lysten på det har ikke blitt mindre mens jeg har gått gravid. Jeg har alltid vært nøye med kostholdet, samt i kombinasjon med fysisk aktivitet, og har av den grunn ikke følt det har vært noe mer strevsomt under svangerskapet, med f eks å holde meg unna alt for store mengder sukker og fett. Tror nok det ligger litt i vaner som en har i utgangspunktet. Jeg er absolutt ikke avholdende i forhold til å kose meg, men har som regel at lørdager er kosedag:), og jeg merker da at jeg nyter godbitene med god samvittighet, det er en deilig følelse!
Philippa=) Skrevet 15. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. april 2008 må også tilføye at jeg har en jente på 1 år, så de første 12 kiloene kom etter bare to- tre mnd, å jeg kunne ikke skjønne hvorfor. trente tae kwondo tre ganger i uka og ellers var jeg ute å trillet.... men men, nå er det bare to gode mnd igjen. de sisste to mnd med 1. gikk jeg opp kun 2 kg. får vel bare være litt forsiktig me hva jeg putter i munnen.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 Her spiser jeg alt mulig..tenker ikke så nøye på om det faktisk er farlig eller ikke.Men det eneste jeg har passet på er at biffen er gjenomstekt.Men jeg sliter med og legge på meg i svangerskapet,spyr bare her så.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå