Gå til innhold

Glad for å begynne å jobbe igjen, eller ønsker å gå hjemme lenger?


Adrian07♥ Sofie10♥

Anbefalte innlegg

Det nærmer seg jo jobb tid for oss august mammaer.. Jeg skal ikke begynne å jobbe før 11.august, men tenker jo på det at det snart er tid for å jobbe igjen. Får jeg bhg plass til mini skal jeg jo i full jobb. Men får jeg ikke det, blir det 40% jobb imens pappa er hjemme. Og så går jeg hjemme 60%. Synes vel det kan bli deilig det også.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fælt å si, men jeg gleder meg faktisk litt til å jobbe igjen.....! Det er jo selvfølgelig kjempekoselig å være sammen med Knerten hele dagen, og vi er mye sammen med venner som også har babyer, men jeg ser fremdeles frem til å gjøre noe annet enn "bare" å skifte bleier, leke, mate og gjøre husarbeid. Er sikker på at jeg syns noe helt annet igjen etter en arbeidsdag..... Da skulle jeg nok ønske at jeg kunne være hjemme!!!

Men jeg får en myk overgang da. Fra neste uke skal jeg jobbe 17-22 to dager i uka, for å jobbe inn timer slik at jeg kan ta lønnet ferie i sommer. Skal tilbake i full jobb 9.juni, da jeg har vært så "dum" å gi samboeren min 4 uker av min permisjon. Han skal kose seg hjemme med Knerten hele sommeren! Har fått barnehageplass, så fra midten av august starter den ordentlige virkeligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI har ikke fått barnehageplass, så jeg blir hjemme et år til jeg. Jeg har jobbet som vikar i barnehage i flere år, så jeg har jo ikke noen fast jobb å gå tilbake til. Men jeg kommer til å ta på meg noen vikardager innimellom, når min mor kan være barnevakt, bare så jeg kommer meg litt ut og mini kommer seg litt bort fra meg.

 

Ser frem til å være hjemme en stund til, men vi må nok være flinke til å dra på åpen barnehage og slik, så mini får andre barn å leke med. Synes de er for små til å starte i barnehage som 1-åringer, men samtidig så har de jo et enormt behov for sosialt samvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg gruer meg til å begynne å jobbe igjen, skulle ønske jeg kunne bli hjemme et år til. Syns gutten min er så bitteliten ennå til å være uten mamman sin....

Ikke har vi fått barnehageplass heller når vi snart flytter hjem til Norge igjen, mens pappan må bli igjen for å jobbe her i USA noen måneder. Så jeg er litt bekymret for hva jeg skal gjøre siden jeg ikke har råd til å bli hjemme mer enn noen få uker ekstra etter permisjonsslutt. Ikke har jeg familie som kan være barnevakt i nærheten heller.

Typisk at det skal være så vanskelig å få barnehageplass i Oslo!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal bli godt å begynne å jobbe igjen.

Skal ikke ut før i slutten av august, men permisjonen min er ferdig 12juni da.Da skal egentlig pappa'n ha sine seks uker, men han ville utsette det.

 

så han tar noen uker før b.hage start hjemme med oss i sommer.

 

skal bli godt å få et vanlig liv, men rart at snuppa skal bli b.hage jente også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å jobbe på MANDAG!! :( Har lyst å jobbe, men har ikke lyst å være borte fra lillegutt......

Han har vært på innkjøring hos dagmamma man-onsd ( Fikk ikke bhg plass) .... gikk heldigvis veldig bra. Tror jeg hadde slitt mer hvis han ikke hadde roet seg...

 

Men synes det er vel tidlig å begynne å jobbe når lillegutt ikke er 9 mnd enda.. men må man så må man :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...