Gå til innhold

Ang. foreldrepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går i en 75% stilling.. Fått beskjed fra sjefen min at jeg får lønn fra jobben i permisjonen, men kun for de 75% jeg går. Meg jeg går jo ekstravakter også, og skal ha penger for de også. Fikk beskjed om at jeg kun fikk månedslønnen fra jobben, og så får jeg for ekstravaktene for NAV? Men jeg forstår ikke helt.. For jobben min får vel uansett alle pengene tilbake fra NAV? Og hvordan søker jeg? Fått beskjed om å gi søknad til jobben, i tillegg til NAV for å få penger for ekstravakter og slikt... Men jeg forstår det ikke helt... Hvordan rekner de det ut egentlig?

Noen som forstod hva jeg skrev egentlig? hehe..

Noen som vet hvordan det gjøres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme situasjon som til med det der. Arbeidsgiveren betaler ut fastlønna, og NAV betaler ut det jeg har gått ekstra.. Du må søke om foreldrepenger til NAV, er jo de som skal betale tilbake til arbeidsgiveren din også.. Du må der søke om hele lønne di, også den arbeidsgiveren betaler ut til deg.

Da legger du bare med lønnsslippene for en periode ( feks de 10 siste mnd), så regner de ut hva du skal få ut over det arbeidsgiveren din betaler deg.. Nav får jo også inntekts og skatteopplysningene fra arnbbeidsgiveren din, så de vil altså få full oversikt over hva du har tjent, og regner enkelt ut hva du skal få...

Altså: ikkeno problem:)

Skrevet

Tusen takk for svar, nå ble jeg ihvertfall litt klokere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...