Gå til innhold

Ser barna deres at dere krangler er høylytte og diskuterer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og håper på ærlige svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei aldri!

Eldste sønnen min begynte å grine første gang han så Emil i Lønneberget, han hadde aldri hørt en sånn sinna mann skrike før ;-)

Helt seriøst er det fryktelig sjelden vi krangler i det hele tatt, er selvfølgelig uenige om ting, men sjelden så alvorlige ting at vi må hisse oss opp over det. Ungene har aldri hørt oss krangle...

Skrevet

Tror ikke barn har vondt å se at foreldrene er uenige og av og til krangler, så lenge man prater om det etterpå til dem og forklarer. Og selvsagt så lenge det bare skjer en gang i blant, og ikke er noe som skjer hver dag.

Skrevet

Vi kranglar aldri høglydt. Eg kjeftar litt høglydt, og han ser dumt på meg... Så diskuterer vi saken rolig etterpå. Dette ser guttungen på. Eg kjeftar dessverre høglydt på han og av og til :(

Må legge til at eg sjølv aldri har sett foreldra mine krangle, og det beundrar eg dei for. Eg registrerte at dei var ueinige, men dei tok diskusjonane etter at vi ungane hadde lagt oss. Det skapte ein harmonisk og trygg heim.

Skrevet

Vi krangler veldig sjelden, men en gang kranglet vi så busta føyk.

Det er noe jeg alltid kommer til å ha dårlig samvittighet for og jeg angrer av hele mitt hjerte.

Jeg var høy gravid og jenta mi fylte 5 år, jeg var så super stressa for hele planlegginga og jeg hadde så mye å gjøre kvelden før.

Så lagte jeg to kaker som ble totalt mislykka, da klikka det for meg for mannen min var ikke med på noenting.. Han bare tok alt som en selvfølge og at jeg skulle ordne alt, som vanlig.

Da hylte jeg og skreik og knuste tlf min i gulvet, jeg var så sinna jeg ikke visste hva jeg sa og gjorde.

Dette hørte jenta mi og da sa hun at jeg ikke trengte å lage kake.

Fy fader, da ble jeg så dårlig at jeg grein hele natta.

Tenk at dattera mi skulle se og høre dette.

Det endte opp med at vi kjørte å kjøpte to flotte kaker om morningen og vi sa at jeg hadde lagd dem, hehe..uff..

Jeg har vært gravid 3 ganger å hver gang har jeg fått slike raseri utbrudd. aldri før og aldri etter.

Og aldri har datteren min eller de to sønnene våre sett oss krangle etter det.

Skrevet

Vi har aldri kranglet høylytt foran guttungen, men vi har diskutert og vært veldig uenige foran han.

Tror barna har godt av å vite at man ikke altid er enige om sakerog ting, men og begynne og kjefte og smelle er ikke bra.

Skrevet

Barn skal jo lære at konflikter er en naturlig del av livet de også da- og det tror jeg ikke de gjør hvis man lager en idyllisk falsk verden der alle konfrontasjoner taes etter leggetid...

Dessuten skjønner jeg ikke hvordan dere klarer å vente til kvelden med å løse opp i dagens uenigheter, uten at det blir unaturlig.

Er selvfølgelig måter å gjøre ting på, men ting kan forklares i ettertid, og verden, mamma og pappa, er ikke perfekte.

Er en vanskelig diskusjon da. Hvor mye de har godt av å se og ikke se. Personlig tror jeg mine barn skjønner hvis jeg er sint på pappaen og ikke løser det, og at dette gjør vondere og er mer frustrerende for dem, enn om vi diskuterer det ferdig. Er viktig å vise at man er venner og glad i hverandre etterpå da seff. Men, det er hvertfall sånn vi gjør det her og jeg tror det fungerer ganske bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...