Gå til innhold

Han får fortsette i jobben allikevel...

Anbefalte innlegg

Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

skrev et innlegg her tidligere om at sambo mistet jobben hvis han tok ut sine 6 ukers pappapermisjon. nå har arbeidsgiver sagt at hvis han lar vær å ta ut pappapermisjonen skal han få fortsette i jobb hos dem. det er jo surt at han må gi slipp på de 6 ukene, men det er vel viktigere å ha fast jobb...

Så nå må han altså stå opp med mini klokken halv fem om morgenen for å kjøre henne diverse steder i de 6 ukene han egentlig skulle være hjemme, siden svigermor ikke kan ha henne den perioden. Så hun går på rundgang hos besteforeldre og oldeforeldre... så får jeg se om jeg kan jobbe kveldsskift innimellom også så jeg kan ha henne på dagen...blir en slitsom periode, men... Nå får de faen meg være fornøyd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den jobben bør være bra... :)

Men kjekt med inntekt, det betyr jo mye.

Skrevet

Ja, det er en helt grei jobb... Men man må jo ha inntekt, kan ikke betale huslån uten penger...

Skrevet

Får han ikke dagpenger forresten, om han blir ledig? Eller har han ikke jobbet lenge nok + for lite penger?

Skrevet

Jo han hadde vel fått dagpenger, men da går han vel betraktelig ned i inntekt gjør han ikke? Vi må egentlig ha den inntekten vi har nå, har litt gjeld oppetter ørene for tiden... =/

Skrevet

Har arbeidsgiver lov og nekte pappapermisjon da? Trodde ikke det var lov jeg..

Skrevet

Godt da, selv om det jo er surt med de 6 ukene...

Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
Skrevet

Jeg ville sett meg om etter en ny, fast jobb jeg!! Dvs jegh adde funnet meg et par jobber og om jeg hadde blitt kalt inn og fått de hadde jeg tatt ut permen og sagt ha det godt til manpower!

Skrevet

Du kan søke om å få dem overført til deg da...

Skrevet

Jeg snakket med nav nå isted, og iflg henne kunne vi ikke gjre noe mer. Når arbeidsgiver heller ikke gikk med på å utsette det en stund falt han bare ut av systemet...

Han begynner å studere til høsten på fulltid, vil ikke være der oppe ihvertfall når de holder på på den måten der...

Så han sier opp jobben i juli engang og forteller dem nok tydelig hvorfor!

Gjest Morn du
Skrevet

Det hørtes heftig ut for en liten kropp, men jeg tror dere klarer det bra:)

Der er jo en fordel at det er vår, og så er det jo for "bare" 6 uker.

Skrevet

ja det ordner seg vel...

Skrevet

Unnskuyld meg... men hvis han allikevel skal si opp i juli, for å slutte i august kan jeg godt forstå at arbeidsgiver ikke er keene på at han skal ut i seks uker.... det er jo nesten halvparten av tiden....

Trodde det dreide seg om noe FAST jeg, ikke en midlertidig ansettelse....

Skrevet

Si meg, har arb.giver lov til å si slik... Har ikke far krav på 6 uker, såsant mor har tjent seg opp perm selv???

Nå har ikke jeg lest det forrige inlegget, men jeg synes likevel det høres rart ut jeg da....

Skrevet

Vær obs på at de seks ukene kan tas ut innen barnet er tre år. Så han kan spare dem til senere hvis det skulle passe bedre for arbeidsgiver etterhvert.

Skrevet

Han skulle egentlig prøve å kombinere jobb med kveldsstudier ihvertfall frem til jul og se hva han helst ville fortsette med, men nå når de blir så sinte så slutter han til høsten og tar heltidsstudier istedenfor...

Så han må nok bare gi slipp på de 6 ukene ja... jaja, vi får ihvertfall penger=)

Skrevet

Og jo, han har vel krav på dem egentlig men arbeidsgiveren hadde ikke "lyst" (han har jobbet der et halvt år) så da må man vel bare gjøre som sjefen sier...

Skrevet

Men han kan spare ukene til senere. Så lenge han tar dem før barnet er 3 år. Eller han kan be om å få ta ut noe, men ikke alt. 1-2 uker er jo bedre enn ingenting. Dersom han skal slutte i august så kan han jo bare ta de ukene rett før han er ferdig. Dersom jobben hans sparker ham da har han vel krav på penger fra nav de 6 ukene før studiene starter.

De ukene hadde jeg ikke gitt slipp på så lett!

Skrevet

Men poenget er at vi må søke ((helst i går) om å få utsatt de ukene, og da må man vite nøyaktig dato for når han skal ha permisjonen. og jobben hans går ikke med på at han noensinne tar permisjonen.ikke en uke i slengen heller...

Han kunne jo tatt dem når han skal begynne å studere som han nå har bestemt seg for, men her må han være litt frekk og ikke opplyse jobben om at han skal studere på heltid, for hvis han sier det så får han vel ikke jobbe i sommer i det hele tatt. Men syns han får få lov å være litt frekk når de også er det altså!

Skrevet

og det som var verst var ikke at han mister disse 6 ukene, men at de ble så sinte og begynte å lage drama. Ble fly forbanna fordi han var så "egoistisk", begynte å ringe manpower og si de trengte folk for han her skulle de ikke ha osv osv osv, bare fordi han spurte om det passet at han tok permisjonen fra 1. august (skulle jo egentlig ut i mai men det har de tydeligvis ikke fått med seg). Begynte å mase om at jaja, da har du bare jobb frem til 1 mai ihvertfall, selv om han hadde muntlig avtale om fast kontrakt...

de 6 ukene får nå være, men syns det er dårlig gjort å holde på sånn. bra det ikke er 3-deling ihvertfall...

Skrevet

Det er fint, men utrolig irrterende..!!

:/

Flott at familien stiller opp da :o)

Skrevet

Jeg har ikke lest det første innlegget tror jeg og forstår ikke hvordan arbeidsgiver kan nekte ham disse ukene. Så vidt jeg vet skulle ikke det være mulig så lenge han leverer inn papirene sine i tide.

Skrevet

Greia er at han er ansatt hos dem gjennom manpower, og har vært det et halvt år (100% stilling). kontrakten hans med manpower går ut 1 mai, men arbeidsplassen har lovet ham fast ansettelse (muntlig) fra denne datoen. Han har virkelig stått på, og gjort mye mer enn han har trengt for denne arbeidsplassen, og blitt skrytt opp i skyene. Nå truet de med å drite i å gi ham fast ansettelse hvis han ikke lot vær å droppe permisjonen...

Skrevet

OK, da forstår jeg. Problemet er da ikke at arbeidsgiver (Manpower) er vrange men at de som skulle blitt hans nye arbeidsgiver ikke vil ansette ham om han begynner arbeidsforholdet med å ta permisjon. Ser problemet. Det er surt, og sansynligvis ikke helt lovlig men omtrent umulig å komme noen vei med. Blir vel samme problem som gravide kvinner har slitt med i alle år.

Godt dere har funnet en løsning som dere kan leve med selv om det blir slitsomt.

Skrevet

Ja... han skulle heller ikke begynne arbeidsforholdet med å gå ut i permisjon, men ønsket å utsette den til et tidspunkt som passet best mulig for bedriften. men neida, gikk ikke det...

Jepp, samme problem som med gravide damer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...