Gå til innhold

Hva putter dere i salaten som dere skal ha til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså at salaten er middagen, jeg bruker: Grønn salat, pasta, ost, skinke/kalkun, Fersk champingon (hehe, skrives vel ikke slik men) agurk og dressing.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hender jeg har i blomkål om det er til hverdags.

Skrevet

mais er også godt, men det liker ikke mannen min

Skrevet

jeg bruker masse tomater... det syns jeg er så godt

Skrevet

Salat, tomater, agurk, mais, sopp, fetaost, stangselleri.

Skrevet

Ruccola blandet med annen grønn salat, sukkererter, cherrytomater, mangobiter, ristet hvitløk og solsikkefrø, bacon eller kylling:-)

Deilig med ferske urter i youghurt eller rømme, og hvitløk blandet inn:-) Hjemmebakte rundstykker til er snadder:-)

Skrevet

Avokado, kikerter, soltørkede tomater, spirer, ananas...

Skrevet

Isbergsalat, Agurk, Mais & Paprika.

Skulle gjerne hatt tomat også, men da griner mannen på nesa så jeg har avogtil cherrytomater på et fat ved siden av.

Noenganger har jeg ost, skinke, pasta oppi salaten. kommer an på hva middagen er =)

Skrevet

Litt blandet salat (isberg, ruccola etc.), agurk, tomat, løk, olje , pepper og litt timian. Bruker ofte fetaost i ogå.

Skrevet

Spinat har jeg også i ja. Hvertfall nå for tiden:D

Skrevet

Isberg eller lulu salat, mais, tomat, agurk, paprika, feta ost, pinje kjerner, og av og til rødløk... mmm....

Skrevet

Hjertesalat

rødløk eller vårløk

tomater

agurk

Ost

mais

egg

bacon

kylling

Pasta skruer

Skrevet

Trippelsalat

Mais

Rødløk

Ristede pinjekjerner

Reddiker

Avokado

Oliven

Fetaost

Krutonger med hvitløk og urter

Cherrytomater

Sukkererter

Agurk

Kyllingfilet (hvitløk og sitronmarinert)

Fransk dressing

Provancekrydder

Maldonsalt

Pepper

Får mye skryt for denne ;-)

Skrevet

Og avocado

Skrevet

Da bærer det rett på matbutikken å handle inn til salat til middag mmmm

Skrevet

Rød og grønn Lollo, kanskje litt rucola, eller bare isbergsalat... rød og gul paprika, agurk, cherry tomater eller spanske tomater, ananas, mango, stjernefrukt, pastasløyfer og apetia feta sack paprika og soltørket tomat. Serveres gjerne med en dressig og hvitløksbaguetter. MMMMMMMMMMMmmmmmmmmmmmmmmmm

Skrevet

Hvis salaten skal være middagen, blir det ofte denne pastasalaten som er mettende:

- helkornspasta i skruer ellet skjell

- soltørkede tomater

- grønn pesto

- ruccolasalat

- fetaost

- masse finhakkede, friske urter

I dette blander jeg følgende som jeg har stekt i oljen til de soltørkede tomatene: kylling, pinjekjerner, masse vårløk og hvitløk.

Serveres med spelt-rundstykker og hvitløkssmør (1 pk bordsmør der du rører inn finhakket hvitløk, noen dråper sitron og masse friske urter som feks gressløk eller dill)

Nam, nam!

Skrevet

:-) Svarte akkurat på et annet innlegg om dette, men kan jo si det her og!! Fordi det er så digg.

Jeg pleier å koke bulgur til.

blander det jeg har av grønnsaker og har i 2dl avkjølt bulgur. Sitron og pepper er godt

Spekeskinke er veldig godt i.

Skrevet

mener du salat til middag men ikke tilbehør?

da bruker jeg pasta, ost i terninger, paprika, mais, agurk, løk, kylling, (grønn salat av og til, men ikke alltid)

Så har jeg majones og rømme blandet sammen å rørest nedi salaten, kan ha litt hvitløk i majones/rømmeblandinga også..

servere jeg med bagyetter e.l til

Skrevet

isbergsalat

cherrytomater

ananas

rødløk

svartoliven

fetaost

skinke/kylling/tunfisk

mais

kokt egg

pasta

sitronpepper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...