Gå til innhold

Base til barnesete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser jo kjekt ut, men er det egentlig "bra nok" til å bruke 1500kr ekstra på det?

Har isofix i bilen og så vindt jeg har skjønt må man da ha base for å bruke dette.... Har også slike hersens "barnesete-strammere" på beltene bak, noen som kan fortelle hvordan disse egentlig fungerer? -Til nå er eneste effekten vi har sett av disse at passasjerene som sitter der, må sitte helt stille for selen har låst seg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg har forstått det er base en fordel hvis du ønsker å kunne lempe ungen inn og ut av bilen uten så mye krøll. Du drar med deg hele barnesetet (når ungen er liten), og klikker det bare på plass i basen. Jeg ser to fordeler med dette, du kan sette barnet i setet før du går ut til bilen, slik at du slipper å gjøre denne prosessen med hodet inn i baksetet. Den andre er at en slik enkel kobling gjør at sjangsene for at man setter barnet fast feil hvis man har det travelt eller det er mørkt minsker.

Hvorvidt det er verdt 1500 kroner er jo opp til deg å bedømme, om du synes det er verdt pengene ut fra din privatøkonomi. Fra et rent sikkerhetsmessig ståsted tror jeg ikke base er nødvendig så lenge man monterer det valgte bilsetet på riktig måte. Basen er noe enklere å montere, og gjør ellers "lemping" ut og inn av bil noe enklere. Men ungen må jo settes fast i setet på et tidspunkt uansett.

Ellers er det jo individuelle forskjeller fra modell til modell som har kommet fram i forbrukertester.

-men jeg er nybegynner ennå, driver fortsatt å leser meg opp på alle disse modellene. Fysj så mange det er.

Skrevet

For min del har base vært gull verdt, ble mye inn og ut av bil. Velger man akta graco er basen med i prisen. ( vet ikke om den er til bruk for isofix). Men har du allerede sete og vurderer å kjøpe base så mener jeg det er verdt 1500 kr. i alle fall om du bruker bil daglig.

Skrevet

Hei..er det noen som vet om de basene med isofix feste (maxi cosi) må monteres med sele for hver gang??? Eller er det bare klikk på og kjør? Vi har et isofix sete til eldstemann på snart 4. Det henger jo støpt fast i bilen pga isofixen.. Fungerer det slik med baby setene også?

Skrevet

Basen står fast i bilen, mens du klikker inn og ut setet i basen for hver gang.

Skrevet

Base er helt topp! Og så enkelt :)

Når jeg en sjelden gang bruker samboers bil og må bruke vanlige setebelter, blir det bare "knoting".

Anbefaler å legge litt ekstra cash i for å få det :)

Skrevet

Super praktisk;). men du kan jo kjøpe brukt av noen du kjenner (hvis du kjenner noen som har da og vil selge). vi kjøpte sete og basen for 1000 kr;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...