-Diddelidu- med spire!! Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Skal ha jentekveld hos meg i kveld og har lyst til å lage noe skikkelig godt! Gjerne i ildfast form. Kom gjerne med oppskrifter
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Enkelt : Kjøttdeig blandet med tacokrydder stekes (etter anv på tacopakken), hakk opp rødløk og ha dette i med mais. Bland i nacho-chips og tøm oppi en illfast form . Gratiner med ost på toppen. Stekes ca 15 min på 200 grader på midterste rille. Serveres med rømme og tacosaus. Mmmmmmmm
Berta_78 Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Del poteter og løk i båter, og legg i formen. Sprinkle med litt havsalt og en god olivenolje. Del fersk(e) kylling(er) i nokså rause biter og legg oppå poteter og løk. Legg også på cherrytomater og grønne olivner og dryss over tørket rosmarin og grovkvernet pepper. Hell på godt med hvitvin (alkoholen fordamper :-) ) og litt mer olje sånn at det er godt og fuktig i formen. Stek på 215 grader i 30-40 minutter, rør av og til sånn at ingenting tørker. Hakk fersk basilikum og ha over når retten er ferdig. Server med en grønn salat og evnt brød. Utrolig godt!
Nå kommer nr. tre Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Denne posjonen passer vel til 3-4 pers: (1/4 kylling på hver) Del en grillet kylling i biter og legg i ildfast form, del 1 brokkoli i buketter og legg innimellom. Bland en boks med fløte (ikke matfløte da det "levrer" seg når det blir varmt) med 1 1/2 dl. melk, paprikakrydder, litt chilli og kvernet pepper. Hell over og strø med revet ost. Inn i ovnen på ca. 200-225`C til osten er smeltet. Serveres med ris og baguetter eller annet brød. Veldig enkelt og veldig godt ! Kos deg med jentekveld !
Lorien Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Jeg har to stk: Kokt pasta i og ha i bunnen av formen. Stek grønnsaker, f eks champignon, paprika, sukker erter og løk Stek kylling i biter, og lag fløtesaus i pannen med kyllingen. (fløte, jevner og buljong) Hell alt over i formen på toppen av pasta. Stikk oppi masse gode cherrytomater og ost på toppen. En annen er båtpoteter og andre grønnsaker du liker, f eks blomkåk, brokkoli, gulrøtter løk, champignon etc.. i form sammen med store biter av svinekjøtt. nakkekoteletter er godt for de er saftige. Bland alt dette i form med urtekrydder, salt, pepper og tomatpure og litt olje. Hvis dette langstekes i ovnen på middels varme blir det veldig godt og saftig! Denne pleier jeg å lage i langpanna, da bitene bør være ganske store.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå