Gå til innhold

mange som ikke døper barnet sitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo har bestemt å ikke døpe sønnen vår.

Flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi skal verken døpe eller ha navnfest..

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Vi døper ikke.

Jeg er ikke medlem av statskirken, og samboer var ikke interessert i dåp heller. Vi tenkte å ha en "velkommen til verden" fest for ham, men den festen blir ikke før han er ett år.

Skrevet

Vi skal heller ikke døpe,gjorde det ikke sist heller.

Skrevet

-nei det skal vi ikke!

Syns det er tafatt å døpe når man ikke tror.

Skrevet

Vi døper heller ikke. Vil ikke stå å lyve i kirka om at vi skal oppdra barnet kristent, for det blir vi ikke å gjøre..

Skrevet

Vi døpte ikke første unge og skal heller ikke døpe denne. Om de selv vil døpes senere skal vi stelle i stand dåpsfest om de vil.

Skrevet

Vi har ikke døpt noen av våre. Vi er ikke kristne og syns det blir helt feil å stå i kirka og love å oppdra barnet i kristen tro. Tradisjon eller ikke, for meg blir det nesten respektløst ovenfor de som virkelig er troende. Barna mine får heller ta det valget selv når de er store nok. Ønsker de da å døpes får de min fulle støtte!

Skrevet

Nei, vi er ateister så vi døper ikke. Har heller ikke navnefest, men det er mest fordi vi er litt late og ikke særlig glad i å arrangere familieselskaper.. Det blir jo nok selskaper å arrangere når hun blir eldre, og nå er hun så liten at hun ikke har noe glede av selskapet likevel..

Skrevet

Ikke noe dåp eller navnefest her heller. Synes de kan få bestemme det selv når de blir større.

Skrevet

Vi skal ikke døpe heller. Døpte ikke førstemann heller. Vi har en privat navnfest vi da. Samler sammen familie og noen venner, leier et lokale og serverer mat og kaker. Kjempe koselig:)

Skrevet

Jeg syns ikke noe om døping,er ikke kristen eller noe.Men jeg har døpt mine unger,så kan dem gjøre hva di vil når dem blir større.Er lettere små og døpe enn når dem er store.Og døpe seg når man er voksen er ikke så gøy:)

Skrevet

Er du virkelig troende er det vel ikke noe problem å døpe seg som voksen?? Vi som voksne kan jo ikke akkurat melde ungene inn i alle slags foreninger bare fordi vi tror det er enklere å melde seg ut enn inn?? Har aldri skjønt det argumentet der.... Mulig det bare er meg...

Skrevet

vi gjør ingenting vi, vi er ateister, og ikke liker vi humanetisk forb heller!

så er vi late..orker ikke stelle istand fest!! ;)

Skrevet

den holdningen der provoserer meg litt. du tar faktisk et valg for barnet ditt som den ikke er i stand til å være enig i/uenig.

Er da ikke noe vanskligere å melde seg inn enn utu, hvis du virkelig tror er det ikke noe problem når du blir voksen

Skrevet

Her er mamma (liksom) kristen og pappaen mulim....så vi lar barna velge selv hva de vil tro og gjøre når de blir eldre, så ingen dåp el navnefest her...

Skrevet

Vi skal ha navnfest med Human-Etisk forbund. :-)

Skrevet

Vi skal ha barnevelsignelse vi...

Skrevet

Dette er ikke svar på innlegget ditt, men det var artig å se nicket ditt. Jeg heter det samme, og har også en gutt som heter Adrian:o)

Artig!

Skrevet

Helt enig! Skriver under på denne begrunnelsen!

Skrevet

Vi hadde bare en stor familiefest, feiret at vi giftet oss og navnefest kombinert. kjempe koselig! giftet oss i november, hadde fest nå. Hadde ingen sermoni til mini

Skrevet

Nei, her blir det ingen dåp. Noe min familie syns var helt forferdelig..... Men det blir etterhvert en barnevelsignelse som er vanlig i min manns familie, og det skjer først etter at vi har fått flyttet hjem til Norge igjen.

Skrevet

er bedre og bli døpt liten enn og bli døpt F.eks 15 år gammel.Uansett,vi er ingen enige.Sier bare våres meninger.Mine er døpt,så dem kan finne ut av det selv når dem blir større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...