Sitronelle Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Hei, Selv klarer jeg ikke å la vær....Helt sprøtt, men akkurat som om kroppen skriker etter litt sjokolade, is eller syltetøy....Kjenner mange som er total avhold mot sukker i graviditeten av frykt for store barn...Var ganske flink i forrige svangerskap og fødte ei lita jente på 3500. Men spiste jo litt sjokolade for det...Men så er det slik at jeg også kjenner en del som har kost seg veldig i graviditeten og likevel få¨tt små babyer på under 3000 gram.....Synes det er rart.... Selv om jeg spiser en del sukker har jeg ikke lagt på meg mer enn det som er normalt, og er opptatt av slikt altså.... Men klarer ikke bare å spise frukt og grønt og fisk....
babyfrøken *mamma* Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Hei! Vet du, jeg orker ikke være hysterisk jeg... Ikke så langt på vei enda, 12+2 idag, lagt på meg 1,5 kg (men ikke på "feil" plass heldigvis!) og spiser det jeg får lyst på. Er veldig glad i frukt, grønt og vann fra før, og er ikke noe glad i brus og potetgull, men utover det spiser jeg smågodt og litt sjokolade når jeg får lyst (",). Så lenge en ikke spiser mengdevis hver eneste dag kan jeg ikke se problemet. En kjenner sin egen kropp best, så får man heller lytte til den og passe seg litt hvis en kjenner at kiloene biter for kraftig i. Gå heller en ekstra tur om dagen, og nyt en smågodtbit eller tre når du kommer tilbake mener nå jeg (",) Aldri vært noen helsefreak, men er slank og sunn og spiser passe variert alt ettersom hva jeg får lyst på. Vi skal da kose oss med graviditeten også! Tror ikke overhysteri er noe sunt heller jeg. Lykke til videre (",)
AO3 Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Jeg klarer heller ikke å la være, men jeg drikker mye mindre brus nå enn tidligere. Det får være mitt bidrag foreløbig! Tror kanskje jeg vil kutte ned litt mer lengre ut i svangerskapet - det er jo ikke NÅ i uke 13-14 at barnet blir veldig stort... Det kommer nok senere. Men å kutte ut sukker helt, det har jeg ingen planer om.
anette&tutta mari :) Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 er like godtemums som jeg alltid har vært . . men har ikke så lyst på sjokolade lenger faktisk... er mer på lakris nå men brus, det har jeg aldri drukket mye av . holder meg til vann:D
Mamma mjaua Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 jeg har faktisk mistet lyssten på godteri og kylling. veldig rart. MEN i går fikk jeg plutselig sukkersug igjen, og det var på is og sjokoladesaus! så jeg lagde meg en porsjon is med sjokoladesaus og det smakte nydelig, koste meg skikkelig:D men i dag har jeg ikke lysst på det mer:/ rart hvordan graviditeten tuller med smaken vår.. før så elsket jeg godis og kylling, og nå kan jeg ikke spise eller drikke (brus, saft, juice,sjokomelk osv) det.
Miss Misantrop Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Altid vært en godte moms og er det fortsatt. Spiser mye sunnt også, men ALT for mye slikkerier. Har alltid vært slank, så jeg finner ikke helt motivasjonen for å slutte. Uansett skal det kuttes ned betraktelig.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Jeg koser meg m godteri i helgen, dvs fredag, lørdag og søndag, hehe, spiser m goood samvittighet, det får da være måte på hvor helsefrik man skal være selv om man er gravid! Babyen tar jo bare opp d den trenger, og hvis man spiser et sunt og godt måltid før godteriet, får den jo sine behov for næring dekket fra d og ikke godiset! Har droppa brus nå etter at jeg ble gravid, og godterisuget har blitt betraktelig redusert, spesielt den første mnd var apetitten på godis liten, og det var jo veldig greit;) Men nå har den kommet tilbake igjen da, hehe.. Synes forøvrig sunnhetsfokuset i samfunnet vårt, og blant kvinner spesielt, har blitt helt sinnsykt overdrevent, på grensen til helsehysteri.. Nevner bare den eple/ banan- debatten som var her inne for en ukes tid siden som et av mange eksempler.. Til å bli helt sliten av rett og slett! Så idag skal jeg feire min graviditet m en sjokolade og litt smågodt, nam nam=)
Vannekanne Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 Jeg har helt sluttet å spise sukker (les: kaker, søte kjekser, godteri, sjokolade, is osv) i ukene. I helgene unner jeg meg alt søtt, men bare i moderate mengder. Jeg har et sinnsykt søt-behov, og den eneste måten å holde det i sjakk på er å ha total-forbud i ukene. Jeg er slank (ligger nederst av normalen på BMI), så vekt som sådan har ikke noe med mitt nøkterne inntak av sukker. Jeg tenker på diabetes 2, og at alt for mye sukker i form av søtsaker osv. faktisk ikke er godt for barnet. I tillegg merker jeg at jeg er mye mer balansert i forhold til blodsukker, noe som også får store følger for meg sånn hormonelt. Altså- jeg trivest mye bedre både psykisk og fysisk med mindre sukker.
Isalita Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 Jeg finner stadig en unnskyldning til å spise snop, sånn som i dag, i dag er det jo frustrerte fruer TV, må jo gå an å "unne seg" litt da? Hehehe... : ) Jeg er ikke så bekymret for å få en kjempestor baby, jeg tenker mer på at faren for å få en unge med like stort søtbehov som meg, er tilstede. Jeg spiser også en del potetgull, ihvertfall 2-3 dager i uka. Der er det jo en del mettet fett, så det går vel mer utover meg og huden min... :-p
Gjest Skrevet 15. april 2008 #10 Skrevet 15. april 2008 Må ha det bare må ha det!!!!!!!! Neida,jeg prøver å holde meg til helgene men det er jaggu ikke enkelt..Jeg er 27 uker på vei og har lagt på meg 9 kg.Skal også sies at jeg hadde 10 kg i tillegg igjen etter datteren min som jeg fikk for 10 mnd siden,så har xtra mye å drasse på puh!! Jeg spiser det jeg har lyst på innenfor visse grenser,jordmor sa også at noen bare legger masse på seg uten at det har noe med kosten å gjøre,mere hormonelt sier hun.... kos deg du..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå