Gå til innhold

"voksne" mammaer på Fredrikstad sykehus i september?


BarnISeptember1974

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg er 33 og gravid med førstemann. Jeg har termin 7 september og skal føde på Fredrikstad sykehus - Jeg lurer på om det er det noen flere "voksne" mammaer med termin rundt samme tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 31 år, og venter også førstemann. Har termin 10 september, og har bestemt meg for å føde på Fredrikstad. Er litt usikker da på hvordan man går frem. I følge jordmoren min så trengte jeg ikke å søke om fødeplass, og det virket nesten som jeg bare trengte å dukke opp når riene kom. Hvordan gjorde du det? Kontaktet du de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg har vært der på UL så da tror jeg automatisk jeg er inne der. De har også en undersøkelse de kjører på de ulike føde avdelingene (de har 3 ulike fødeavdelinger) så man står friere til å velge hvordan man vil føde. Det er jo kjekt, selv om jeg nok går får " normalen" : )

Jeg ville ringt de for da kan du sjekke litt om de ulike avdelingene. Når det nærmer seg har jeg også meldt meg på omvisning på sykehuset - noe som skal være med på å gi en tryggere og bedre fødsels opplevelse. Så ring de du. Trenger du kontakt info kan jeg sende deg det (men det ligger hjemme nå) . Hvor har du ultralyd undersøkelsen din?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.. Vet ikke helt hva alle mener med voksen:0) men jeg er 26, blir 27 i september og venter min første 11 september og har fått plass på fredrikstad sykehus:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer til deg, vesle666.

Utifra termin dato er det godt mulig vi treffes. Har selv termin 15.

Ang voksen og voksen ...tja - mente ikke å sette noen alder på det - jeg var mer nyskjerrig på om det var noen første gangs mødre der ute som hadde ventet litt med å få barn. Jeg føler litt at jeg drar opp alderssnittet her :)

Er du fra Fredrikstad området forresten?

og vesle 666 - he he Morsomt navn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he.... takk for det:0) Gratulerer til deg også.. Syntes det er flere og flere som venter med barn for tiden og det er kjempe bra syntes jeg:0) Viktig og vente til man er klar for det og har "opplevd" litt.. Så tror ikke du drar det så veldig opp her.. hehe..

Jeg er fra ski men bor nå i vestby.... Søkte på fødeplass i oslo men det er så utrolig mange september barn sa jordmora så det var ikke plass å få der....:0) Men fredrikstad er ikke så langt unna så det går nok...

Er du fra fredrikstad området??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 36, blir 37 i august og har fått flyttet terminen min til 6.september etter å ha vært på ultralydDette er mitt barn nummer tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor fredrikstad området - nærmere bestemt østsiden/gamlebyen siden. Men jeg er innflytter så jeg er ikke fra Fredrikstad egentlig men samboeren min er herfra. Jeg trives iallefall veldig bra, og er veldig fornøyd med å bo her etter 13 år midt i oslo :)

vestby - bor du nært son da? Eller tenker jeg helt feil da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Da blir vi jo endel på føden rundt den tiden da. Om alle holder seg til termin da. Kanskje vi skulle fått til ett treff i august en gang? om det er noen som kunne tenke seg det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er 28 år og venter førstemann 10. september. Skal føde på Fredrikstad sykehus. Har valgt B2 vi da, så sant ikke det blir noen komplikasjoner underveis, sånn at vi må på spesial enheten. Men det tar vi som det kommer. Det er jo så mange "unge" mødre og gravide her inne, så koselig med noen "voksene" mammaer.

Lykketil!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen:0) Nei da tenker du helt rett, ikke langt unna son:0) Så kjekt at det er flere som skal føde på fredrikstad rundt samme tid, moro.. får håpe det er plass til oss alle da.. hehe.... Blir gjerne med på treff en gang jeg:0) Hadde vært kjekt, da vet vi jo hvem vi skal se etter på sykehuset også;0)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Jeg er 26 år venter nr 1. i slutten av september. (termin dato etter UL ble 27.09-08) Skal føde på SØF... Er fra byen også....

 

Noen flere som skal føde rundt ved den tiden her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen

Jeg er 32 år og skal ha nummer to 3.sept på SØF. Fikk nr 1 i fjor i februar så her blir det to tette :-)

 

Men jeg tenkte siden vi er såpass mange som bor ikke alt for langt unna og skal ha barn på omtrent samme tiden, hadde det ikke vært koselig å satt opp et treff nå ganske snart f.eks på Peppes eller noe sånt? Jeg var på noen sånne treff sist før jeg fikk førstemann og har trillet mange turer og delt mange erfaringer med flere av dem hele permisjonstiden og har kontakt fortsatt. Det var veldig gøy å møte flere i samme situasjon og som kommer til å gå hjemme samtidig.

 

Jeg er forresten også "innflytter" og har bodd her (Fredrikstad) i 2 år.

 

Hvis noen har lyst så kan jeg godt legge ut et forslag på BIM-treff sidene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Så morro. Ja jeg er gjerne med på ett treff. Tror det kan være veldig hyggelig og så kan det være koselig å kanskje treffe noen kjente fjes når man først kommer seg på sykehuset :) Så ja - sett gjerne opp ett treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 38 år og har temin 14.september. Det er også mitt 3. barn. Har to gutter fra før på 7 og 11. De mente dette var jente, men vi får se...:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei jenter - Krisjenta, BarnISeptember1974 og Dorri

Takk for hyggelig treff i går :-)

Nå har jeg satt opp nytt treff som vi ble enige om torsdag 6.juni. Møtes på verdensspeilet kl 1800 så kan vi jo se om vi rører litt på oss hvis det er litt liv og røre i sentrum som Dorri nevnte

 

Er det flere som vil være med på treff så er det bare å komme - helt ufarlig og veldig koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Smilemia. Ja takk for et kjempekoselig treff. Jeg har notert meg den nye datoen, og kommer selvfølgelig neste gang. Jeg gleder meg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann..

takk for sist. Tid og sted for nytt treff er notert. Så da ses vi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...