Mamma til Leon Aleksander<3 Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Hjelp, så lei jeg blir av NAV, de har jo faen meg nye regler for hver måned som går! Når jeg startet med og få sykepenger, fikk jeg vite utbatalingen var 1 gang pr måned, og det var den 30. Javel, greit for meg. Så plutselig i Mars kom det penger den 15, jeg forsto ikke helt det, så stakk innom for og høre om det var pga påske eller noe sånn. Jo, de betaler ut sykepenger to ganger pr måndet, den 15, og den 2. Javel, dette var noe helt nytt for meg, men forsåvidt greit. Jeg spurte da for og være helt sikker når utbetalingen i April var, og han sjekket det, og den var den 2. og den 15. Da den 2. kom, fikk jeg penger inn på konto som det skulle, så da regnet jeg med at ting var i orden. I dag har jeg ikke fått penger, så ringte nav for og høre. Da forteller damen at de har utbateling den 22 og 30!! Jeg fortalte jeg hadde fått den 2., og hun skjønte ikke hvordan det hadde gått. FOR EN BLÅST GJENG! Vi har bil inne på verksted, som er ferdig i dag, den må betales ut, noe jeg trodde ville gå HELT FINT, siden jeg i dag fikk sykepenger. Meen, neida. BLIR SÅ LEI AV NAV!! ARG!
lolipoli Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Det var rart av Nav å forandre dato på utbetalingene. Jeg får sykepenger den 28 hver måned..
mto2 Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Kva med å gå inn på nettsida og sjekke utbetalingsdatoane??
Annalina Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Det står tydelig på Nav`s hjemmesider hvilken datoer de utbetaler pengene, feks denne mnd står det 2 og 25 april, og for mai står det 5 og 23. Tror det er bedre å finne ut av dette selv, enn å ringe til Nav, da man får forskjellige svar, avhengig av hvem man snakker med.
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Skal få min første utbetaling fra NAV nå jeg, og da sa damen at det er den 25. som er datoen...men hu sa ikke noe om at det kom penger igjen allerede tidlig i mai da.... får alle utbetalinger 2 gng i mnd? (gjelder sykepenger for meg)
Mamma til Leon Aleksander<3 Skrevet 15. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2008 Hva hjelper det å lese på nette når det ikke stemmer? Jaja, bor på et lite sted, der NAV akkurat har kommet, så kan vel være derfor.
Moonine_Med_Nr_2;) Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 jaja, har gått ut i permisjon nå, den 13 april, og har 3 uker ijenn, og er det ikke slik at pengene skal komme inn den dagen permisjonen settes i kraft? Jaja, ringte nav her igår, og forhørte meg og da skulle hun ringe meg opp ijenn, men det gjorde hun aldri. greit med søknada, men det er jo 2 mnd siden jeg sendte inn søknad, og mannen som jobber der, sier at fødselspenger får jeg uansett om jeg har vært sykemeldt, men når dem kommer inn, det vet dem ikke.. Og alle har forskjellige svar. Og utbetalingene jeg hadde da jeg var sykemeldt, var på forskjellige datoer noen mnd.. Blir så mye kluss med billån, forsikring, husleie, og sliketing. Må jo ringe og forandre kvær mnd nesten. Helt utrolig.
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 hei! Vil bare si det at NAV kan bruke lang tid på foreldrepengene også.... Jeg søkte i desember, og gikk ut i permisjon 15 januar. Nå i slutten av mars fikk jeg brev om at fødselspengene var innvilget.... Jo takk det hadde jeg skjønt etter 2 lønninger:)
Modrops Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 jeg er sykemeldt fra 1-25 april og går ut i permisjon fra 25. I dag fikk jeg et beløp fra nav som ikke stemmer med noe som helst. Alt for lite til å være for tre uker med sykepenger og alt for mye til å være en uke med permisjonspenger. Noen som vet råd ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå