Mamma*til*2små* Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Er blitt skikkelig forkjølet og er potte tett i nesen på begge sider,får snytet meg, men er fortsatt like fordømte tett. Det sprenger i hele ansiktet og er så jævlig ubehagelig!! Har prøvd både saltvannsdråper og nesespray, men det funker ikke!!! Noen som har noen bra tips???
Gjest Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Du må nok kjøpe deg et neseskyllehorn (eller "blomstervanner" som mannen min kaller den...). Jeg "krøp til korset" da jeg hadde bihulebetennelse for noen mnd siden, trodde det var styggedommen selv, men angret på at jeg ikke hadde en i hus før, ja. Så lenge du følger doseringen på salt/vann så kan du bruke den så ofte du vil.
lillefot Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Otrivin med menthol. Den løser skikkelig opp. Dessuten er pollensesongen i gang, så det kan være med på å gjøre nesa tett. I tillegg til svangerskapet da, når alle slimhinner hovner opp. Hvis det ikke gir seg, er akupunktur en fin ting. Bare sørg for å få en som kan sette nåler på gravide, så de ikke treffer utdrivingspunkter. Da kan du abortere eller føde for tidlig.
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Det som berger meg om dagene er Rhinox nesespary, og det har jeg nå måttet bruke daglig i ca.3 mnd...har prøvd mye, og ingenting annet har funket for meg. Har også hatt en laaangvarig bihulebetennelse og 2 penicillinkurer, før jeg ble kvitt den. Er fremdeles tett, men bruker mindre Rhinox nå. Vet selvsagt det med at man ikke skal bruke det mere enn 10 dg sammenhengende og bla bla bla, men jeg har måttet bruke det. Lege og jordmor sier ingenting på det.... Må man så må man... Håper du blir fort bedre og at du slipper å gå tett i mange mnd, det er ikke noe morsomt. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå