Gå til innhold

Dere som har to tette barn(kveldsrutiner)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det blir så kaos når jeg er alene med barna på kvelden mht legging. Hun på 19 mnd legges ca sju, men minsta på 3 mnd er så sutrete på kveldstid og må bare ligge og skrike mens jeg smører mat, tar på pysj etc. skal kun ligge på armen. Ingen problem hvis mannen eller de store barna er hjemme men skulle ønske jeg fikk inn soverutine på henne en liten halvtime denne tida men enten dupper hun bare 5 min ellers sovner hun ordentlig inn og det er litt tidlig for henne enda. Har prøvd å bade begge på likt også men det blir om mulig enda mere kaos.

Nå er ikke jeg verdens mest strukturerte menneske av natur heller da,men....skulle vel kunne klare bedre enn dette tenker jeg noen ganger.

Noen flinke mammaer der ute som får til dette uten HELT KAOTISKE tilstander,eller????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg har holdt på å stelle de større og minsten vokner og skriker får den bare skrike til jeg er ferdig. Ellers blir det jo veldig feil mot de som er større og...

Men jeg har som regel fått de til å sovne rundt halv 8... Nå er hun bare 3 mnd, og det er først da jeg har fått til rutiner...

Skrevet

Hadde hoppet over badingen jeg da, ungene her bader 2 ganger i uken og vasker seg i vasken resten av dagene. Hun godtar ikke å sitte litt i vippestolen å se på da?

Skrevet

Jeg hadde minsta i bæreslynga på det verste....funka det.

Det går seg til etterhvert når minste blir litt større. Har selv kvelder med det glade vanvidd her, 3 unger og gubbe som er mye borte.

Skrevet

Ja, mine bader min1 gang, men sjeldent mer enn 2 ganger pr uke. Trenger ikke mer om de ikke er skikkelig møkkete. Huden har ikke så godt av å bade for mye.

Skrevet

Syns d går ganske bra jeg:) er stort sett alene me de da for sambo jobber på sjøen:)

Mine legger seg i 8 halv 9 tiden er 2.9 år og 9 mnd.

jeg starter med kveldsmat kl.19 ca. er ferdi ca 19.15-19.20. tar da me størstemann på badet å dusjer han,mens minstemann ligger på gulvet å leker seg mens han ser oss. kler på,medisin,tannpuss,krem og fluor:) mens jeg steller minsten koser storebror seg me en tegnefilm eller leker seg litt med andre ting. når jeg er ferdi me minstemann legger storebror seg som regel i 8 tiden da synger vi 2 sanger. så gir jeg småen litt pupp og synger for han å da er d natta:)

(Litt mer stress er d når jeg er på jobb tirs og tors da kommer jeg hjem kl. kvart på 8 så da blir de litt senere i seng)

Skrevet

Ja det skal jeg jammen prøve ugla:) Ellers så er det jo ikke badingen som er mest mas,da stter hun jo i karet mens jeg kan få gjort andre ting, bader ikke hver kveld heller. å bare la henne skrike er ingen løsning for meg,nei. 3 mnd og hysterisk hyling, blir ikke akkurat koselig for eldstemann det heller.For babyen min HØRER man, nemlig:)

Skrevet

Vi har en gutt på 2,5 år og ei jente på 3 mnd. Her legger hun seg kl 18 mens storebror ser på barnetv og spiser kveldsmat. Han stelles/bades etterpå og er i seng til kl 19 stort sett. Tulla sover til omtrent midnatt før hun er sulten igjen.

Skrevet

Jeg har to gutter, eldste er 2,5 år og yngste er 11 mnd. Nå legger jeg l dem ca samtidig. Da lillebror var veldig liten satte jeg han ofte i vippestolen sånn at han så oss og kunne følge med. Det hendte selvfølgelig han skrek gjennom hele leggingen til storebror, men det måtte jeg bare overse så godt jeg kunne. La da veldig vekt på for den største at nå er det deg mamma er opptatt med, så lillebror må vente litt. :o)

Trøst deg med at det blir bedre!

Nå har vi det sånn her i huset: Minstemann har to dupper på dagen ca kl 10 og kl 13, eldste 1 ca kl 14.30. Kl 19.00 ca starter jeg med kveldstellet. Tar minsten først mens storebror ser på, bader eller leker på rommet sitt. Så legger jeg minsten, synger og lukker døra. Steller så storebror og legger han på samme rom så snart han er ferdig. Ofte har lillebror alt sovnet, om ikke følger han med mens jeg synger og leser for eldstemann. Dette fungerer helt topp her i huset. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...