Gå til innhold

føler jeg ikke kommer videre

rarfølelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

må bare få lufte tankene litt her inne...var på ul torsdag der det ikke var mer enn en tom fostersekk å se. fikk derfor tabletter for å sette i gang og rense ut det som måtte være igjen. var forresten 12 uker på vei.

har blødd mye, og hatt det vondt, både psykisk og fysisk. trodde jeg var på bedringens vei nå, men fikk en kjempesmell i går.

det som skjedde var at når jeg dusja, kom det noe stort ut der dere vet. det var ikke tvil i min sjel hva det var for noe....sitter med mange spørsmål i hodet nå. hvor var fosteret når gynekologen ikke kunne se det?hvorfor tok det så lag tid før det kom ut?hvor lenge har det vært dødt?var det der likevel, selv om gyn. ikke så det?når kan vi prøve på nytt?

det er tungt å leve akkurat nå:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, så trist. Har også opplevd MA der BO var årsaken(tom fostersekk) i uke 8. Jeg ble sendt til utskrapning - så har ikke opplevd akkurat det samme for deg, men føler veldig med deg. Så forferdelig!

Tomheten etter å ha mistet er vanskelig å takle - vet alt om det. Man finner ikke trøst i noe og ser veldig mørk på tilværelsen. Håper du har folk rundt deg som tar vare på deg, og at du tar deg tid til å komme over tapet. Det blir bedre med tiden, selv om man ikke tror at det er mulig. Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde også en BO, men jeg ble også sendt til utskraping. Legen sa at fosteret har gått til grunne tidlig, og derfor var det bare en tom fostersekk der. Det var nok den som kom ut. I høst hadde jeg en Sa, og da kom det en stor klump i bindet da jeg var på do. Det var ikke noe ålreit.

Det er tungt å miste, men vi får håpe det sitter neste gang. Det er bare å klage litt her hvis du trenger noen å "prate" med. Jeg skal igang igjen i juni (med ivf (prøverør)). Hadde utskraping i påsken. Lykke til videre.

Skrevet

Hei. Jeg opplevde akkurat det samme i januar. Var hos legen da det begynte å spotte litt i uke 11. Han sendte meg til Ahus for ultralyd og det ble konstantert tom fostersekk. Fikk piller for å sette igang aborten og ble sendt hjem. Utover natten blødde jeg så fælt og hadde så grusomme smerter at jeg trodde jeg skulle dø. Neste dag dro jeg tilbake til Ahus, ble lagt inn og "fødte" en diger klump blod etter noen timer.

Fikk beskjed om at fosteret antageligvis har dødd i uke 5-6 siden fostersekken var helt tom. Fælt å tenke på at jeg har gått i flere uker å gledet meg over et barn som ikke var der.

Men vi har ikke noe annet valg enn å prøve igjen, håper det går raskt for deg å bli gravid igjen, masse lykke til.

PS. Du kan prøve igjen så snart du føler for det, men du må vente til minst en dag etter at du har sluttet å blø pga infeksjonsfare. Det er ihverfall den beskjeden jeg fikk på sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...