blir gal Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Det er meg og den dumme pepsi maxen da:-)spurte legen om hvordan denne drikken var.ho sa jeg helst ikke burde drikke så mye av det.men,dem veit jo ikke om det er noe farlig.dem driver og forsker på det.men,skulle jo tro det er værre å røyke.veit jo om en del som gjør det også.det veit vi jo at ikke er noe bra.så om jeg tar litt pepsi så bør jo ikke det være så ille.så lenge det ikke er kjempe store mengder.
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Helt ærlig så tror eg det ofte kan være verre for babyen at mor går konstant rundt å bekymrer seg for hva hun kan putte i munnen eller ikke, enn at en spiser variert kost i normale mengder. Hadde eg vært deg hadde eg drukket pepsi max (i moderate mengder) og kost meg med det! Er viktig å kose seg når en er gravid også.
blir gal Skrevet 15. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2008 Hører stadig om nye ting som ikke er bra.det må ha kommet en del sånne ting nå det siste året.spurte ei som fikk barn i fjord sommer.ho hadde ikke hørt om allt dette. Til neste uke skal jeg til frisør å farge håret.selv om det også kanskje ikke er bra:-)men,jeg orker ikke mer.
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Ja vet...minste jenta mi er 7,5 år og MYE er forandret på den tiden altså. Og når man leser på slike steder som dette får en fort inntrykk av å være totalt uvitende og nesten dårlig mor om en ikke kan absolutt alt om kosthold... For meg grenser det -litt- mot hysteri. Klart en skal være litt ekstra forsiktig og det en vet kan være skadelig bør en jo ligge unna...men alt med måte...en trenger ikke bli helt fanatisk liksom.
jente Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Ja, man kan bli litt gal..Selv venter jeg barn nr 3, og denne gangen er jeg mer redd en noen gang for alt jeg ikke kan spise.. I første svangerskap spiste jeg kebab titt og ofte.. Nå tør jeg ikke ta sjansen på å spise slikt kjøtt etter alt som har stått skrevet. Jeg er restruktiv, men jeg spiser variert kost, og for meg denne gangen er vann blitt den beste tørste drikken, jeg drikker så mye vann om dagen, det er noe jeg ikke gjorde under dem andre svangerskapene.Det kan jeg anbefalle på det sterkeste å gjøre, da slipper du å få så mye ødem, og du slipper dem ekstra kiloene fra evt brus.. Tidene forandrer seg, og vil blir vel mer obs.. på hva vi skal butte i oss. Men, alt med måte tror jeg vel. Men, jeg føler at jeg til tider er redd for mye, og går og tenker på hva skal jeg styre unna.. Så du er ikke alene om dette. I begynnelsen av svangerskapet drakk jeg grepfrukt brus, og da fikk jeg beskjed om at det var ikke bra og drikke mer en et glass om dagen av det. Men, men,,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå