Gå til innhold

Å gifte seg i utlandet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har snakket litt om å reise til Barcelona sammen med forloverne våre, og gifte oss der. Samtidig er vi litt redde for at vi kommer til å angre på det hvis de tradisjonelle tingene ved en vielse blir borte. Jeg har blant annet veldig lyst til å ha en ordentlig brukekjole, og for forloveden min er det veldig viktig at jeg kommer opp en midtgang til han. Jeg kjenne også at jeg kanskje har litt dårlig samvittighet overfor min pappa som da ikke får følge meg opp kirkegulvet...

Noen som har noen tanker om dette som kan hjelpe meg litt? Er litt ny i bryllupsverden og vet ikke helt hvor vi skal begynne å tenke. Noen med erfaringer eller tanker? Setter veldig stor pris på svar ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har valgt å gifte oss i sjømannskirken i Stockholm. Vi tar med forloverene våre og tar en langhelg. Jeg skal ha brudekjole, og samboeren min skal ha uniform. Vi skal ha masse levende lys i kirken, og de ordner med blomster. Salmene og teksten får vi ha innflytelse på/ komme med innspill i selv.

Etterpå drar vi ut å spiser. Er sikker på at det blir en super dag. Så slipper vi å ta hensyn til en masse andre folk med ulike meninger om ting og tang. Når vi kommer hjem, blir det sikkert en slags vennefest.

Dette er vårt valg. Dessuten har vi ikke lyst til å bruke en masse penger på et stort bryllup. Blir som oftest en del en føler at en " må" be (misforstå meg rett) på en sånn dag. Nå får vi det sånn vi vil ha det.

Vi gleder oss veldig:)

Gå inn på sjomannskirken.no for evt tips

Lykke til!

Selv om dere velger å ikke gjøre det sånn som alle andre, kan dere utvilsomt få en fin dag å minnes.

Skrevet

Vi giftet oss på ambassaden i Roma. Jeg hadde brudekjøle og brudebukett, håret odnet min mor og jeg sminket meg selv. Vi reiste bort pga sykdom.

Skrevet

Vi skal gifte oss på ambassaden i Madrid i sommer, og da er det brudekjole på meg, og bukett. Blir vel en pen dress på min kjære. Vi har også bare med forlovere, og resten av familie og venner vet ikke noe om dette.

Jeg tenker ikke som deg om dette med far som skal følge meg opp kirkegulvet. Tvert imot synes jeg det er en lettelse å slippe alt dette når vi gifter oss. Jeg vil gifte meg på min måte, ikke på den måten tradisjon og "alle andre" vil at jeg skal gifte meg. Ikke for det... Tror vel ikke noen egentlig forventer at vi kommer til å gifte oss, og i alle fall ikke i en kirke ;-)

Utover dette blir det en picknik på oss fire i en park etter vielsen som en av forloverene fikser for oss og så en middag. Rett og slett en deilig dag i solen der vi egentlig ikke har noen spesielle planer utover å spise og drikke ;-)

Jeg skal forøvrig ha denne kjolen, dersom du lurer på hvor jeg legger meg mtp "pynt" ;-)

http://www.thebridalshop.com/Forever_Yours/37210.htm

Skrevet

Hei!

Vi gifter oss på stranda i Thailand. Har med oss nærmeste familie (dvs 8 voksne inkl oss selv og 3 små barn). Regner med pappa skal føre meg fram til presten. Dette blir jo mer som en ferie også for alle som er med samt bryllupsreise for oss (vi blir der en uke ekstra hvor besteforeldrene tar med dattera vår hjem). Blir en vennefest etterat vi har kommet hjem.

Vi har booket prest fra sjømannskirken. Vil dere gifte dere i en kirke eller et annet sted med norsk prest i utlandet, så er det bare å kontakte dem. Sjekk hjemmesiden som jeg ser du allerede har fått.

Det første jeg ville gjort, var å finne ut hvor dere vil gifte dere, for så å booke prest/kirke. Deretter bestiller dere fly og hotell. Så er det bare å ta det derfra :)

Har dere kommet fram til noe ennå eller? Lykke til da! ;)

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg får enda mer lyst til at vi skal gifte oss i utlandet jeg nå. Samboer er litt mer skeptisk siden han har sett veldig frem til en sånn tradisjonell vielse, men jeg tror han heller mer og mer mot utlandet han også nå som han ser at man kan ta med de tradisjonelle tingene der også.

Å nå gleder jeg meg!!! Men først skal vi bli torbarnsforeldre ;-)

Skrevet

Det var forresten en nydelig kjole du har funnet. Noe a la den jeg kunne tenke meg også!

Skrevet

vi skal gifte oss i sjømannskirka i miami om 4 uker :D

jeg skal ha med en nydelig brudekjole som jeg har kjøpt..

hverken jeg eller samboeren liker dette gå opp kirke golvet og alt det andre høytidelige styret.. i tillegg har vi veeeeeeldig stor slekt, så ett bryllup i Norge hadde blitt svindyrt.. så vi tar med oss bare sønnen til samboeren til florida på ferie.. og INGEN vet at vi skal gifte oss bortsett fra forloverene :D-.. når vi kommer hjem komme rvi nok til å ha en liten fest for vennene våres og for den aller nærmeste familien..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...