Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Har inntrykk av at de fleste kler på babyene mer enn det jeg gjør. Jeg tror babyen min er passe varm, men blir jo litt i tvil når "alle andre" har på mer. Bor i Oslo og nå når det er ca 5-10 grader har jeg på følgende: -body (bomull eller ull, litt tilfeldig) -strømpebukse (bomull eller ull, litt tilfeldig) -strikkadress eller fleecedress eller lignende -tykke sokker -ullvotter -tynn ulllue m hals -dundyne -ligger i softbag med "lokk". Underlag: to tykke tepper. Babyen er 4.5 mnd. Syns dere dette høres lite ut?
Yrha Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Syntes det høres mye ut jeg da! Eller, babyen min er eldre, så for en på 4,5 mnd er det vel passelig! Og du kan ikke sammenligne babyen din med andre babyer. Hvis jeg hadde pakka inn gutten min like godt som enkelte andre gjør, ville han vært dynnvåt av svette. Har nemlig opplevd dette en gang, når svigermor passa han. Hun pakka på han ullklær og dress og skjerf og dyne - stakkers gutten var jo helt kokt !!
Gunda Gråtass Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Syntes det hørtes greit ut jeg! Har nesten på det samme på jenta mi, og her er det heller ikke mer enn 5-6 grader for tida. Det er godt og varmt nede i bagen når jeg kjenner etter... hu er også 4,5 mnd.
Gjest Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Nei, jeg syntes ikke det.. Tror jeg kler på omtrent det samme og jeg er litt redd for at hun har for mye klær på seg. Lammeskinn i bunn Ull innerst på kroppen, body og longs Hjemmestrikka "sett" Ullgenser/bukse/sokker Tynn ull-lue Termodyne Vogn"lokk" Unger er jo forskjellige også, noen er varme, andre kalde..
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Jeg har ikke på særlig mer. Min ligger i en lammeullspose. I følge helsesøster er det i alle fall mange som kler på barna alt for mye :-) Sjekkpunktet er i nakken til baby. Er hun kald eller varm?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Min hadde smelta av så mye.. Kjenner jeg blir varm selv bare av å lese så mye du har på. Og min er bare 3 mnd. Stakkars.
*1+1=2 små* Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 nå som det er over 0 grader har jeg bare på henne bomullsbody og strømpebukse med tykke sokker og lue nedi vogna. da ligger hun på lammeskinn(langt) og med tykk dyne over seg pluss lokket til vogna! Hun er en varm person sånn som meg
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 Jeg syns vertfal ikke det høres ut som om du kler på for lite. Men du må jo kjenne på bebien om den er varm/kald når du tar den opp og evnt. når den ligger der om du er usikker. Lillebror har kun på seg vanlig strømpebukse, body, genser, lue og gjerne ullsokker når han skal sove i ullposen. Han har et fleeceteppe under posen bare for at det skal være litt mykt (bruker åpen sportsvogn) Skal han sitte i posen har han jakke i steden for genser. Vi har 3-4 grader i skyggen, men det har vært litt trekk.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 Jeg synes også det høres mye ut. Min har på strømpebukse, body, bukse, vinterjakke, lue. Han ligger i posen til en softbag, ikke noe ekstra teppe. Han har sjelden votter på og er alltid varm på henda, ergo varm nok. Om jeg har genser overbodyen blir han for varm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå