Gå til innhold

Angående venninne.. Ikke for og snakke dritt ! Bare bekymret !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne på 23 år, hun har en nydelig liten gutt på 15 måneder. Det som er problemet ( jeg tror det er ett problem ) : Hun er hele tiden sur på han, hun kjefter og knipser han på fingrene pga småting.

F.eks han står opp 06.30 på morningen i stedenfor 07.30 ! Da lager hun ett helvette og syter og klager over att han er vedens verste unge og hun hadde glatt gitt han vekk...

Han vil ikke spise opp maten sin : Da kan hun finne på og si att nå spiser du maten din ellers får du ikke mer mat i dag.

Til lunsj får han kjeks og youghurt..Han får smake på brus og godteri dagen lang.

Hun sier hele tiden att hun har fått helvettesungen, hun er så uheldig..blablabla..Å alle andre unger hun møter er jo bare så snilde og hun lett hadde bytta ut ungen sin...

Jeg blir får så utrolig vondt inni meg...Jeg er fadder på gutten hennes og jeg blir så utrolig lei meg...Jeg har sagt til henne att han er bare 15 måneder men hun sier att han ikke forstår og grunnen til att han er så sur er kun pga trass !

What too doo ? er det normalt att foreldre kalle ungene sine helvettes unger og drittunger eller er det normalt ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er IKKE normalt nei.

Ta en alvorsprat med henne.

Skrevet

Prat med henne. Det kan være at hun sliter med å finne seg til rette i mammarollen, eller at hun lider av fødselsdepresjon.

Skrevet

Kan ikke drømme om at det er normalt, nei!!

Syns du skal prøve å snakke med henne...eller noen andre som kan ta det opp med henne igjen.

Stakkars gutten...

Skrevet

Mora fra Helvete! Bra du ser! Snakk alvorlig med henne, det er hun som burde vært bytta ut!

Skrevet

Det virker som hun har en alvorlig depresjon. Snakk med henne og si du er bekymret for henne og framtida med barnet. Hun kan henvises til familieterapi der psykologer kan hjelpe henne. Har sett andre med samme tendenser og det virker kjent. Hun gjør ikke dette med vilje, men det er depresjonen som driver henne til det. Hjelp henne, ikke døm henne!! Vær støttende og en pådriver. Og dere andre, ikke døm ut fra en setning. Det er ikke alltid firkanta...

Skrevet

Ingenting av dette er ungen sin feil. Det er det som er problemet; mora ser det ikkje. Ho ser ikkje kva ho gjer som fører til at ho trur ungen er vanskelig.

Barn er som dei blir lært, og blir VELDIG og einsidig påvirka av mor i den alderen.

Det er jo f eks ikkje rart at ungen ikkje et opp maten, om han blir fòra med snop og sukker dagen lang. Og sukker er jo som kjent energi, og det vil føre til at ungen har mykje energi. Sukker er også feil næring for alle, og det påverkar psyken og humøret - kanskje dette er trassen mor snakkar om?

Ikkje kan ungen klokka heller, så han våknar når han våknar. At han søv til 06.30 er jo vanlig i den alderen. Det er vel sjelden at dei søv så mykje lenger enn det.

Eg må seie eg blir provosert av slikt. Eg har ein med ADHD som selvfølgelig har sine sider, men eg har aldri kalt han slike ting som ho venninna di kallar sin. Det er nemlig ikkje ungen sin feil, det er dei rundt som må gjere noko med SIN oppførsel for å endre ungen. DEt er det som heiter samspel. Korleis skal ungen vite kva som er "rett" oppførsel , om ingen viser det til han?

Åhhh, eg kunne skrive mykje her, for dette er det eg "jobbar" med til dagen med min.

Du MÅ ta ein skikkelig alvorsprat med mora. Eg hadde sikkert kjefta ho huda full, og trua med å sende mld til barnevernet.

Skrevet

Hei... HI her ! :)

Ringte til venninna mi jeg....Sa jeg ville prate med henne om gutten hennes....Hun spurde hva jeg ville,så sa jeg atte det ville jeg ta face to face ! Men hun sa att vist jeg skulle prate med henne så fikk jeg si hva det gjaldt over telefonen !

Sa det sann som det var jeg, att jeg er drittlei over att hun kaller gutten sin helvettes unge og drittunge og sanne ting...! Og da sa hun bare det at jeg fikk vente til jeg barn selv så kom jeg til og føle det akkuratt på samme måte....

Så sa jeg ( kansje domt av meg ) att jeg hadde skrevet ett innlegg på DIB og hun skulle få se svarene...Da fikk jeg besjed om å hute meg til helvette og hun hadde ikke noe problem med sønnen sin, men det var heller jeg som hadde ett problem for jeg ikke viste hvordan jeg skulle oppra unger ! Som forsåvidt er sant....jeg har jo ikke unger....

Ble veldi masse rot det her ! Og bokmålen min er ike helt på topp heller ! Bruker egentli nynorsk til vanlig...hehe..:)

Skrevet

Tror du gjør dette litt feil, vi mennesker er nå engang sånn at hvis vi føler oss angrepet går vi i forsvar, alle piggene ut... Du må ikke anklage henne, du må hjelpe henne. Hun er sliten, og antagelig deprimert, hun ser ikke lyset i tunnelen, bare slitet.

Er sannelig ikke sikker på hva du kan foreta deg, men vær snill med henne, tilby deg å passe ungen så hun får sovet ut litt og fått litt fri til seg selv. Kanskje forsiktig hinte om at de frustrasjonene hun føler kan være en slags svangerskapsdepresjon og at hun trenger litt hjelp til å komme ut av den negative spiralen..

En ting er sikkert, hverken mammaen eller ungen har det helt bra nå, og de trenger hjelp.

Skrevet

et lite tips til henne..visst han spiser godteri og brus dagen lang, så blir matlysta deretter..ikke rart han ikke spiser opp maten sin da.

Og når legger han seg da? Halv sju er jo ikke så alt for tidlig hell..er jo de som står opp halv 6-6 også..

Skrevet

HI her...Han legger seg mellom 20.00 og 20-30

Skrevet

Huff, stakkars lille guttungen.. Fikk helt vondt i hjertet mitt nå jeg....

Skrevet

Vondt å lese. Stakkars mor, og stakkars unge. Hun trenger i alle fall noen som kan hjelpe henne gjennom denne perioden, både for sin egen del, og for sønnen. Det er normalt å være drittlei, det ER slitsomt å være mamma av og til, men dersom de dårlige dagene overskygger de gode, da har man muligens et problem.

Er hun alene med barnet?

Skrevet

slutter hun med snop og brus,spiser ungen og han bllir i betre hummør:) hun trenger en fast barnevakt,kanskje du heller burde tilby deg å siitte barnevakt og hinte litt foriktig og om brus og slikt...det er tungt å være mamma:) en blir sliten:) men hun budrde tenke litt igjennom ting..fordi dette er ikke riktig...

Skrevet

Å...jeg blir helt dårlig av å lese om sånt jeg, har jo en solstråle som er like liten, og de er jo bare så totalt avhengige av sine foreldre...Vil dog gjerne si til deg at det hjelper ingen om du kjefter på henne...men prøv så langt du kan å strekke ut en hånd og får henne til å snakke og å innrømme at hun trenger hjelp. Hun kan ikke ha det godt med seg selv.

Går ikke det, og ting bare fortsetter - så vær hard og meld fra til barnevernet; de er der for barnas skyld...

Skrevet

Hun er alene med han ja.. :) Jeg sitter mye barnevakt ! Og hun har mye barnevakt..Hun er ute på fylla iallefall 2 ganger i mnd'en...Så barnevakt får hun viss hun vil ! I tilleg bor hun i kjeller'n til foreldra også...

Eneste jeg vil er og hjelpe henne ! Men eneste hun gjør er å klage til meg om gutten ! Får høre daglidags att hun har fått ungen i fra helvette,jævla drittunge, faens unge , han er så jævla travel, hun har lyst på bare stikke av fra han ! Blir veldig frustrert....Jeg har ikke unger selv..Men jeg nekter og tro det er sann man behandler en liten gutt !

Dem har sefølgelig gode tider og...men det er svært sjeldent !

Skrevet

Dette er så visst ikke normalt.

Det er jo ikke rart at han ikke vil spise middag dersom han får spise snop hele dagen! Du kan jo begynne med å foreslå for henne at hun kutter ut alt som heter snop til han i hverdagen. Kun litt godt på lørdag. Da vil han få mere apetitt på ordentlig mat og så blir han kanskje litt mindre vilter.

Skrevet

Leste innlegget ditt og synes veldig synd på gutten.

Jeg er så glad i gutten min. Han er bare 6 måneder, men jeg sier det til han hver dag, og trykker han inn til meg. Smiler til han, prøver å ta han rask opp hvis han ikke er fornøyd. Han våkner ofte klokken fem om morningen, og selv får jeg ofte ikke lagt meg før rundt klokken ett om natten. Selvom jeg er kjempetrett vil jeg ikke la det gå utover gutten min.

Skrevet

kan ikke du eller noen andre passe guttungen innimellom da, så mor får hvile? det virker jo som om hun er litt sliten, og ikke klarer se ting fra andre sider?..

når man er sliten går det utover de som er nærmest, og i hennes tilfelle, blir det ofte sønnen.

og så kan du nevne dette med kostholdet (null snop!!) og aktivisering av en på 15mnd. (få han til å "bruke hodet", så blir han litt sliten i topplokket, og bruker energien sin på en annen måte.

lykke til, håper dere får skværet opp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...