Gå til innhold

Ta en titt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 7 uker,virker som han har veldig vondt i magen,d kan gå to tre dager mellom hver gang han har avføring... Jeg bruker malt i melka,men ser ikke ut som d virker... Har noen noen råd til meg,hva jeg kan gjøre?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han blir fullammet, tror jeg ikke du skal stresse om det går noen dager mellom avføring. Jenta mi kan gå over en uke uten å bajse.

Vi har også prøvd malt, men det ga ingen effekt.

For oss hjalp det voldsomt at mamma sluttet å drikker pepsimax (jeg slår meg selv i hue for at jeg ikke skjønte det før..), og sørget for at jenta mi rapte skikkelig etter hvert måltid. Gjerne flere ganger per amming.

Skrevet

Glemte no:

Jeg drikker minst to kopper amme-te hver dag, og gir henne en t-skje eller to.

Om sønnen din bruker sutt, kan det hende han sluker litt luft når han sutter. Få han til å rape og prøv å snike ut sutten når han har sovnet:)

Skrevet

barn på mme bør ha avføring hver dag så vidt jeg har forstått. ta kontakt med helsestasjonene hvis du er usikker på hva du skal gjøre :-)

Skrevet

Da kan det hende du må øke menden med malt.. Men jeg tror nok jeg ville snakket med helsesøster ja...

Skrevet

For oss førte malt til meir luft i magen. Har høyrt om andre som har sagt det samme. Men et tips eg har fått, som eg kan gi vidare: Fedon Lindberg sin Linfrøolje er meget effektiv. Den setter ikkje smak, og kan brukast i både graut og melk.

Eg har ikkje prøvd dette sjølv, då tipset kom i seinaste laget (tulla vår har ikkje behov for "avførande" middel lenger) Men dei som har prøvd det seier at det fungerar svært godt, og er heilt utan bivirkningar. Det vert også brukt på sjuke - og aldersheim i mat til eldre som har problem med avføring. Har forstått det slik at berre nokre dråpar skal vere nok. Men dette må ein sikkert regulere ut i frå behov.

Andre merker enn fedon sitt er sikkert like virkningsfullt.

Lykke til

Skrevet

det kan gå opptil 2 uker uten avføring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...