Gå til innhold

barn av psykisk syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal skrive rutiner for hvordan vi på døgnavdelingen skal forholde oss til disse. Dere som har erfaring med psykisk syke foreldre; hva hadde dere trengt dersom mor/far ble innlagt da dere var barn? Dere som har en psykisk lidelse; hva hadde dere ønsket for deres barn dersom dere måtte legges inn?

Alle innspill mottas med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut morild.org her er mange som forteller om sine opplevelser.

Skrevet

Kort og greit var det tre ting vi trengte når vi fikk faren vår tvangsinnlagt for noen år siden;

Økonomisk hjelp (greit med mat på bordet)

Noen å prate ordentlig med!

Et barnevern som IKKE truer med å flytte barnet ut av hjemmet!

Skrevet

Jo, og at barnevernet, når de lar være å flytte barnet, kanskje ikke bare blir fullstendig fraværende i stedet, det var dønn vanskelig for meg i allefall. (jeg var dog myndig)

Skrevet

Det var en god ide, skal prøve det, takk!

Skrevet

Dem jeg kjenner fikk barna dratt ut av hjemme på dagen... Sendt i hu og hast til et besøkshjem. Dette var en fredags ettermiddag, og tanten som gjerne ville ha ungene fikk ikke gehør. Kl 16 tok dem ikke tlf lengre.

Barna var bare 1.5 år og 3 år. Og livredd fra før og trengte tanten.

Det jeg har opplevd at disse barna trengte var trygghet og omsorg og kjærlighet. Men så var disse barna små, men likevel veldig berørt over hva som hadde skjedd i hjemme en tid... Men så fort de fikk trygghet merket vi at de ble helt anderledes.

Skrevet

Takk, Tillab. Antar det er ofte fagfolka glemmer de praktiske tingene, fint du minte meg på det. Hvem ville det vært best å prate med? De som behandlet faren din (kan gi info om sykdommen osv), BUP eller barnevern?

Skrevet

Viktig innspill! Undersøke om det er noen i nettverket som kan/ønsker å ta seg av barna før en eventuelt kontakter barnevernet?

Skrevet

Jatakk, alle tre tror jeg egentlig.

Nå er jo ikke min erfaring med barnevernet så god etter dette, men mer informasjon og kontakt fra sykehusets side hadde jeg satt pris på. Vi fikk jo ikke vite når han muligens kunne komme hjem igjen, hva som var galt til å begynne med (selv om det sikkert tok noe tid for dem å kartlegge også) når han skulle tilbake når han først fikk perm osv.

BuP har jeg veldig god erfaring med og de ville nok vært en verdifull ressurs oppi det hele, kanskje spesielt for broren min.

Skrevet

Barnevernet gjør vanligvis det, om det blir snakk om en permanent plassering. I en hastesituasjon kan man ikke, siden slektninger etc. ikke vil være godkjente som et beredskapshjem jo er. Men om situasjonen vedvarer vil det selvsagt bli tatt hensyn til hvorvidt en fosterhjemsplassering hos slekta kan være barnets beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...