Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Min baby på 6 mnd har i to uker hatt diare/hyppig avføring. Eneste ubehaget hun viser er pga sår rumpe. Er det andre som har hatt så langvarig diareperiode hos barn? Heslestasjon sier dette forekommer hos barn, virus, og kan ta tid..men hvor lang tid???
Helgamor Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Hei! Jenta mi hadde diaré i 13 dager mens vi var på påskeferie. Hun var da nesten 7 mnd. Skikkelig slitsomt, men det var kun sår rumpe på henne også. Vi drog rett til legen etter påske, fordi HS syns det var litt langvarig og var redd for vekttap og dehydrering. Hun er ganske lita og lett fra før av. Noen uker tidligere hadde vi begynt med hvetegrøt, og rett før ferien fikk hun hvetegrøt frukt. CRPen og bæsjeprøven var fin, så løsningen ble å gå tilbake til maisgrøt (eller noe annet uten gluten). Kan være at hun er allergisk eller at magen ikke var klar for det. Hun ble kvitt diarén dagen etter. Vi skal etter hvert introdusere gluten igjen. Jeg ville bestilt time hos lege hvis jeg var deg, og så ta med en bæsjebleie. Så er det bare et lite stikk i fingeren for å finne ut om det er noe bakterie eller infeksjon som forårsaker det, og er det ikke det - så går det nok ikke over før du gjør noen tilltak. Om du i samråd med lege endrer kostholdet, må du være obs på at flere av middagsglassene også inneholder hvetemel. God bedring til den lille )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå