Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Har stort sett lunsj to ganger i uken, og lager god mat, som pai, salater, supper, baker brød osv. I tillegg lager jeg en kake, eller noen boller til kaffe, og dette tar jo litt tid.. Jeg har en liten på 5 mnd og en på to (han er i bhg). Så liker jeg å ha det pent og ryddig, tar over med støvsuger og badene, samt rydder litt. Får ofte høre at jeg styrer nå sånn på til disse lunsjene, men setter jo pris på besøk;) Hos andre flyter gjerne rotet og kanskje noen rundstykker med pålegg, Vi har det jo kjempekoselig, men hadde aldri klart å invitere noen selv til et rotehjem! Blir travle morgener når jeg inviterer til kl 11, men det går bra! Hva gjør dere andre når dere skal ha lunsj??
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Hi hi.. Er litt som deg. Da er huset strøkent (tar stort sett bare 15 minutter) rundstykkene og bollene hjemmebakt.. Liker å styre litt, men regner ikke med at alle er som meg- Registrerer ikke rotet hos andre. Takler bare ikke de som ikke har vasket doen før besøk. Det er ekkelt...
Charlo Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Jeg gjør som deg når det gjelder maten. Men ikke når det gjelder rotet, rekker jeg å rydde fjerner jeg bare det verste. Eier ikke husmor-ære! :-)
Mamma Mirabell Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 jeg har ingen å invitere på lunsj men hadde jeg hatt det hadde det alltid vært ryddig og jeg hadde ikke gjordt så mye utav maten tror jeg som du... det er mer enn godt nok med rundstykker og deilig pålegg.. egg og laks og eggerøre er jo lett å fikse på en to tre.... Kaker hadde jeg ikke hatt siden vi da nettopp hadde spist mat :) holder lenge det syns heller ikke det er "koselig" å komme til rotehjem så skjønner hva du mener men i henhold til maten hadde nok jeg roet meg ned litt.. hehe
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Har ofte rundstykker klare med ost, skjærer opp litt frukt og noe god te. Mener det får holde. Rydder litt slik at det ser ok ut, men manisk er jeg ikke..
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Enten så tuller du, eller så har du et rolig barn, og så har du kanskje en toåring og en mann som rydder opp etter seg sånn at huset er nogenlunde ryddig i utgangspunktet? Jeg er ryddig av meg, men det hjelper lite når alle andre roter uten å rydde... Skal jeg ha gjester serverer jeg rundstykker med pålegg og drikke til, og jeg rydder huset, men kvaliteten på ryddingen varierer etter hunøret til lillemor. Jeg baker ikke kaker eller boller, de fleste jeg har på besøk (og jeg selv) er ikke godtemonser og de fleste ønsker å bli kvitt gravidekiloene, så de er fornøyd med å slippe sånne fristelser. Sovner hun greit får jeg gjort masse og huset er perfekt, er hun urolig og bare vil sitte på armen får jeg gjort lite. Sånn er det å ha barn.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 Ingen tulling her, men utgangspunktet på huset er som regel ok. De er ikke så verst av seg. Eldsten roter selvsagt, men kjapt å rydde der. Stresset er faktisk maten, og ikke noe særlig når tullemor er misfornøyd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå