Gå til innhold

utslett/prikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta på 3uker har fått en del prikker i ansiktet. røde, med hvit i midten - kunne tro det var minikviser:) har ca5 stk og noen enda mindre rundt neseroten. dagene like etter fødsel fikk hun nyfødtutslett pga hormonene i melka. disse prikkene ligner veldig. kan denne utsletten komme tilbake eller er dette trolig noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette er helt normalt, er disse hormonutslettene som kommer. mine hadde det rundt 6-12 uker

Skrevet

Ja, dette utslettet kan komme tilbake. Min gutt har akkurat slitt seg gjennom en periode med masse utslett. Startet slik du beskriver, men spredte seg også litt hissig nedover bryst og nakke. Men fikk tips her inne om å smøre med en krem (A-DERMA, Exomega), og da forsvant dette på et par dager! Helt utrolig.

Men i ettertid lurer jo jeg på hva slags utslett dette egentlig er, eller om hormonutslett er eksem...for denne kremen er beregnet på atopisk eksem. Gutten min er i sin niende uke nå!

Skrevet

Må bare legge til at han var tydelig plaget av dette; det klødde!

Skrevet

Heisann..Det er mest sannsynlig milier..Det er opphoping av talg og helt ufarlig..Du skal ikke klemme på det..Vil gå bort av seg selv ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...