Gå til innhold

Trenger tips til barnehageklær og utstyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva trenger man til oppstart i barnehage? Noen som kan gi meg gode tips på klær og annet smart utstyr som er greit å kjøpe inn før vi starter opp i barnehagen i august. Tenkte å ta det litt over langen, samt ønske noe til bursdagen til lille M.

Tips om gode merker tas også imot med takk. Lille M er jo førstemann, så har ikke fått testet ut hva som er bra og dårlig ennå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig glad i Exit og reflex sine klær, for de er gode i kvalitet barnevennlige, ikke fulle av dødningehoder og spiderman, og helt ok pris. dyrere enn HM, men det er det verdt.

Vil du ha en liste? hehe

du kan få min..

- tøfler, helst sånne med strikk eller glidelås på, så de sitter på foten.

- dress, her har jeg brukt reflex dressen i 7 år, og er veldig fornøyd hver gang

- støvler

- sko

- tynne ullklær - fine nok tin på sparkjøp

- tykke ullklær - her er jeg veldig glad i ullbukser, og ullgenser fra nøstebarn

- matboks

- en liten sekk

- regntøy

- NAVNELAPPER

hehehe.... Godt humør, og tålmodighte trenger du også!

Skrevet

Med 19 års erfaring som mamma, så har jeg opplevd at det lønner seg å kjøpe dyrt i lengden. Hoveddress, sko, støvler, regndress osv. kjøpes i ett solid merke, og så supplerer jeg med "skifteutstyr" av det rimeligere slaget.

Ull er en slager hele året. Tutta på 2,5 år har f.eks ikke hatt behov for tykke votter i hele vinter. Hun har kun brukt Janus sine tynne ullvotter.

Jeg har vært på vårdress-jakt til Leah de siste dagene. Hun har hatt en ReimaTec heldress som har vært helt fantastisk! Men nå er den blitt for liten:=( Jeg valgte denne gangen å kjøpe en todelt dress. Jakka er sjokkrosa og kan brukes til alle anledninger også utenom lek i barnehagen... og buksa er gråblå slik at møkka ikke synes så godt:=)

Pr. dags dato bruker hun kun gummistøvler. Men har kjøpt noen fine på Din Sko som er foret innvendig.

Skrevet

Den nye todelte dressen er forresten Exit. Som Dritgrei, så handler jeg også masse på Reflex og Exit!! God kvalitet til en rimeligere sum.

Skrevet

Ja det er sant... de vikingstøvlene med ullfor er en hit her i huset.... veldig gode lette og varme og ikke så svette vintersko.... dritadyre, men verdt hver eneste krone :-)

Skrevet

Støvlene jeg kjøpte til Leah kostet faktisk under 200-lappen! Med blomster og knyting og skikkelig jente-preg;=) Det er stas for henne akkurat nå altså!

Skrevet

med for??? hvor da???

Skrevet

får vel lete litt der til høsten da :-)

har du vurdert å starte tipstelefon??? :-)

Skrevet

Nei! Kanskje jeg skal si opp jobben og starte med de?.... hehe.

Skrevet

Jeg hadde ringt i tide og utide :-))))

Skrevet

Det hadde forsåvidt bare vært koselig:=)

Skrevet

:-)) og hvis du da hadde tatt 58 kr/min

så hadde du jo blitt rik i tillegg....

:-)))

Skrevet

Oj, denne tråden tror jeg jammen jeg skal ta vare på og ta fram igjen i oktober...

Mange fin-fine tips her coscos. Er veldig fan av navnelapper, som dritgrei, både til å stryke på klær og lime på ting. Men jammen er det fint med tekstiltusj også! En sånn vannfast som tåler maskinvask etter maskinvask etter maskinvask osv...

Navnelapper får du rimelig på f.eks. www.nordicprint.no eller www.navnelapper.no

Skrevet

Navnelapper som du styker på er et must!

Synes ofte det blir så institusjonspreget når det er skrevet med tykk tusj inni klærne.....Bare en liten digresjon: Har jobbet m psykingsutviklingshemmede i psykiatrien og der var det mange av peronalet som ikke brydde seg helt om hvordan beboerene våre så ut.

bestiller våre på www.navnelapper.no, de ligger i postkassa mi bare 2 dager etterpå.

Viktig at barnehagen har noe å skifte på når de blir våte, så ekstra sett av innetøy er ett must. Votter kan det gå bådre 3 og 4 par av på våte dager, så gjerne ett par regnvotter ved siden av.

de barnehagene vi har hatt våre i har det vært forbud mot skjerf så her er det halser som gjelder. Fleece eller hjemmestrikket i ull, bare velg.

Lykke til med innkjøpene:o)

Skrevet

Mange gode tips, jeg er enig i at navnelapper.no er et fint sted...

Jeg foretrekker sandaler inne i stedet for tøfler. De er bedre for små vokseføtter og det blir ikke så tett og varmt.

I barnehagen til lillebror vil de ha to sett av alt innetøy liggende for våte dager. Man trenger dermed ganske mange bodyer, bukser, stillongser osv.

Reflex regntøy er bra, siste test i Foreldre og Barn var det Barnas Hus sitt regntøy som vant. Vi er fornøyde med det. Jeg er glad i Reima Tec. I år kjøpte jeg Trolldress til lillebror og er ikke så fornøyde. Den er stiv å bevege seg i og vanskelig for ham å hjelpe til med av- og påkledning.

Skrevet

Oj, har vært på babysang og meldt meg inn på Elixia, fått lille M til å sove og kommet tilbake på nett nå, og så mange gode tips! Tusen takk, alle sammen! Har jo sett for meg noen ting som er greit å ha, men det er jo mange småtips man ikke kommer på før man har erfaring, så dette her var supert. Skal se å få bestilt navnelapper med en gang, og så blir det nok en tur på kjøpesenteret om ikke altfor lenge :-)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg fant, jeg fant! Har sånt å gjøre, har sånt å føre...

Kjedelig å være alene, så noe må jo en ensom stakkar gjøre;-/

Og jeg tror jeg har bestemt meg for å begynne å jobbe til høsten, så da er det vel bare å begynne forberedelsene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...