Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Bare til opplysning http://www.aftenposten.no/helse/article1431021.ece
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Gjør det så stor skade da? vist barnet spiser grøt ett par måneder i livet sitt?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Farene med palmeolje og transfett er at kroppen ikke klarer å skille det ut, det setter seg fast på innsiden av blodårene. Transfett er forbudt i Norge, men derfor bruker de palmeolje i stedet. Ref resten av mitt argument til artikkelen.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Heldigvis:) Men fra 6 mnds grøtene inneholder også palmeolje i tillegg til rapsolje.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Transfett er ikke forbudt i Norge dessvere... Vi henger litt etter land som feks Danmark. Så her må man være på vakt når man handler halvfabrikata.... På noen varer står det t.o.m herdet fett/transfett... Holder meg unna det.. Det er ikke engang pålagt å merke varer med transfett. Står det vegatabilsk olje, kan de godt være transfett!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Dette har jeg faktisk alldrig tengt over,har ikke hørt om det tidligere heller.hva skal man gjøre da når ongen kunn vill spise de grøtene me slik olje? må jo få mat.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 Herregud,er det mulig... Slutt med dette hysteriet,dere har ikke godt av det! Dette er sånt vi har fått i oss siden disse ferdigproduktene kom på markedet. Og jeg skal love dere at om det virkelig hadde vært så farlig, hadde det vært forbudt. Hallo,det er Norge vi bor i! Hvor alkoholen nå skal få samme helsefarlig-merke som sigarettene. Hvor sukker likestilles med sigaretter i form av avhengighet. Og vi har verdens strengeste lover hva der gjelder mat og produksjon. Iallfall av barnemat og barneprodukter. Før eller siden får vi faktisk i oss masse masse dritt! Og når det gledner f.eks miljøgifter,er morsmelk ille!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 Ja, du høres jo ut som du har peiling! Jeg synes du skal sette deg inn i hva transfett er før du uttaler deg. Det er dokumentert en hel rekke negative effeter på helse som bl.a. redusert immunforsvar ved inntak av dette. Derfor mener jeg ikke det er spesielt hysterisk å ville unngå dette i maten til barnet sitt.
Lykke X 4 Skrevet 15. april 2008 #10 Skrevet 15. april 2008 Palmeolje er ikke bra, nei. Det er transfett, og det er ikke bra. Det er dessverre mye transfett i ferdige produkter, og er nesten ikke til å unngå hvis man kjøper ferdig fabrikata. Er skeptisk til alle planteoljer hvor det ikke er oppgitt at oljen er kaldpresset ekstra jomfru. Bruker derfor ekte smør (bla. til steking). Gir derimot babyen vår Hipp og Nestle grøter, kort og greit fordi han ikke liker de grøtene jeg har prøvd å lage fra grunnen (bla. fra helsekost. Og havregrøt brakk han seg og spydde av), brød har heller ikke vært populært før nå. Så det er dessverre lite å gjøre med det. Men trøster meg at som den matnazien jeg er, så får han ikke i seg trans fra resten av familiens kosthold.
Lykke X 4 Skrevet 15. april 2008 #11 Skrevet 15. april 2008 HI. Du høres ut som en like stor transfett forakter som meg Nei til transfett!!! Hehe.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #12 Skrevet 15. april 2008 Palmeolje er ikke transfett. Og ikke all palmeolje er usunn: http://www.dgr.no/dgradmin/home.nsf/indexf.html?OpenFrameSet&Frame=DGRMain&Src=http://www.dgr.no/members/dgradmin/home.nsf/viewSerieWEB/1AB0AC71112AEB54C12572D0003AD503?OpenDocument%26AutoFramed Tror ikke det er noen krise at han får det... Transfett er langt værre!!! På den annen side er det ikke så greit å vite at produksjon av palmeolje går på bekstning av regnskog som hogges ned... Men det er en helt annen debatt!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #13 Skrevet 15. april 2008 Ingen hos oss skal ha transfett, nei!!!
Lykke X 4 Skrevet 15. april 2008 #14 Skrevet 15. april 2008 Her står det mye bra om fett i maten http://www.matoghelse.no/smoer-er-sunt.311376-48943.html
Lykke X 4 Skrevet 15. april 2008 #15 Skrevet 15. april 2008 Ok tok feil, leste en artikkel nå angående palmeolje. Men det er jo like skadelig ifølge artikkelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå