mussefrk Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 tulla mi på 6mnd har så frykteli hard mage, strever veldig med avføringen, og den er bare klumpete og veldig hard! Har prøvd sviskemos, noen flere forslag? Hun får mm + middag og grøt til kvelds!
Poteto Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 sukkervann eller malt.. ta 20 ml vann og en ts sukker. så ser du. viss ikke kan du prøve med malt lykke til
aragon Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Vi bruker maltekstrakt daglig(ca1ts blandet i melk) og masserer magen. Det hjelper iallefall her i gården. Ta tulla på fanget med hodet/overkropp liggende på lårene dine og beina oppover magen din. Masser/gni med faste strykninger nedover på høyre side av magen(tarmen) i noen minuttet og deretter trykk bena opp mot magen til tulla. Pleier å komme både promp og litt av hvert her da. Hilsen fysioterapeut
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Du kan blande litt linfrø i grøten eller middagen hennes.
mussefrk Skrevet 15. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. april 2008 Tusen takk for svar, skal prøve å masere henne litt nå
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Skal man massere på hennes høyre side? Eller den siden som blir min høyre når hun ligger på mitt fang? Dette må jeg prøve, jenta mi sliter også med å kvitte seg med bajsen.
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Har god erfaring med å blande inn 1 ts extra virgin olivenolje i grøten 1 gang pr dag
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 MAlt er bra, men pröv også PRIM. Det funger suverent!
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #9 Skrevet 16. april 2008 Laktulose er det mest effektive, spør på helsestasjonen om hvordan du bruker det.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #10 Skrevet 16. april 2008 Sviskepure fyngerer her, samt litt olje i grøten for å smøre tarmene. Godt moden pære skal også være fint for harde mager.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #11 Skrevet 16. april 2008 Gi ei god ts Malt kvar gang ho får grøt. Kan også ha malt i fruktpure som ho får etter middagen og ved lunsj tider. Frukt er jo bra for å regulere magen. Vi gir malt i grøten om morgenen og kvelden, samt så får ho heimalaga fruktpure til lunsj og middag. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #12 Skrevet 16. april 2008 Du skal masere på babyens venstre side, det er der tykktarmens slutt ligger og går ut til endetarmen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå