Monstermamma Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 I går fikk vi vite at noen har observert ei dame som vi tidligere hadde en del kontakt med, at hun har slått og sparket sin 9 år gamle datter!!! Dette hadde jeg VIRKELIG ikke ventet, mannen hennes er en god venn av samboeren min og vi har bl.a. vært på ferietur sammen med dem for noen år siden. Jeg har alltid reagert på at denne dama er litt brå og kjefter mye på barna sine, men det hadde ALDRI fallt meg inn at hun skulle gå til fysisk angrep på dem!!!!!! Herregud jeg blir så sint, de stakkars jentene, og mannen som er verdens snilleste, vet han dette? Og så blir jeg så lei meg og skuffet, og har ingen å snakke om det til.... Vi kan ikke gjøre noe så lenge vi ikke opplever det selv, og sannsynligheten for det er liten, for så mye kontakt har vi ikke... Måtte bare fortelle det til noen!!!!!
Sjefsmegga Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Kan du legge press på de du fikk vite det av om at noen melder henne da?
Gjest Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Jeg regner med at dette er meldt til de instanser det gjelder. Hadde jeg observert noe sånt tror jeg faktisk jeg hadde blitt så forbanna at dama hadde fått bank...... selv om hun mest sansynlig trenger profesjonell hjelp!
dritgrei hei hei! Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Går det ann å sende en anonym mail til mannen hennes... bare så han vet at det er observert...???
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Om du vet dette sikkert, så vær snill å meld dette videre! En slår og sparker IKKE ungene sine! Vet jo at sånn type klaps på baken og knips på fingrene er i gråsonen, men slag og SPARK finnes ikke i gråsonen! Det er overgrep spør du meg... Stakkars jente. Har selv en fdatter på 11, og får gåsehud bare ved tanken på å skulle forulempe henne fysisk... :0(
Monstermamma Skrevet 15. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. april 2008 Vi lovte dem vi fikk vite det av å ikke si det videre, men de ville fortelle det til oss fordi de visste at vi hadde endel kontakt med dem, og dermed kunne være litt på vakt!!!! De igjen hadde hørt det av foreldrene til den jevnaldrende jenta som hadde vært hjemme der og sett det!! Synes dette er for mange ledd imellom til at vi kan gjøre noe, men skal prøve å høre om ikke det er muligheter for foreldrene til den jenta som så det å melde ifra!!!!
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 Ja, det der ble jo litt mange ledd, enig i det. Men flott om du får til å få sendt et slags "hint" om at dere vet....
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 Du kan ikke love å ikke si sånt videre! Rett instans må få beskjed om dette! Tenk om barnet lever under misshandling fra mor. Og ingen gjør noe? For et svikt!! Du vet hva som har skjedd, dermed har du en plikt til å gjøre noe! Ingen har lov til å sitte å se på at slikt pågår!
Mikkemafian Skrevet 15. april 2008 #10 Skrevet 15. april 2008 Noen ganger er ikke alt som blir fortalt helt sant... Det hender at rykter spres, uten at det er noe sannhet i det!! Hvis dere har god kontakt, ville jeg faktisk ha sagt det til dem. Vet at det er vanskelig, men hvis det stemmer, så må jo barnet få hjelp. Hvis ikke, så må ryktene stoppes!!
Kjukka Skrevet 15. april 2008 #11 Skrevet 15. april 2008 Hadde tipset barnevernet anonymt med en gang jeg. Jeg takler ikke folk som slår unger, og det er synd på de stakkars ungene. Hvis hun slår dem, så blir iallefall noe gjort, og om det bare er rykter, så er det jo ikke noe problem. Jeg har selv bitt skamslått når jeg var liten, og om bare noen utenfra kunne gitt beskjed til barnevernet tidligere, så hadde jeg vært dem evig takknemlige. Det endte med at jeg måtte gå ned til barnevernet selv da jeg var 12 år, for å få en slutt på det.
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 15. april 2008 #12 Skrevet 15. april 2008 Du bør og skal kontakte barnevernet. man er etter det jeg vet pliktig til å si ifra dersom man mistenker noen for barnemishandling. du kan melde det anonymt også. barnevernet sjekker opp i det. Om det bare er rykter så skjer det jo ikke noe videre, dette finner barnevernet fort ut av. Bedre at det er en bom enn at ungen blir mishandla til hun flytter hjemmefra!
Libido- Skrevet 15. april 2008 #13 Skrevet 15. april 2008 Helt enig! Selvfølgelig må du kontakte barnevernet! Om det så bare er rykter har det jo ingenting å si, da er det i det minste sjekket ut! Tenk på barna, ikke deg selv eller foreldrene.
Gjest Skrevet 15. april 2008 #14 Skrevet 15. april 2008 Signerer Libido. Man kan ikke love å godta at et barn blir mishandlet. Jeg synes du PLIKTER å melde fra til BV i dag.
Dotten Skrevet 15. april 2008 #15 Skrevet 15. april 2008 Så lenge du har hørt dette via andre, kan du f.eks. gi en bekymringsmelding (anonymt) til barnevernet, slik at de ev. kan undersøke dette videre. Er det ingenting er jo det det beste, selv om dette blir en lite hyggelig opplevelse for venneparet av dere. Men jeg mener at barna må komme først, og ER det virkelig overgrep der hjemme, så har i hvert fall du gjort ditt og kan ha god samvittighet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå