Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 er en stooor konkuranse mellom "finest unger", finest biler, hus, osv.. er så lei, "min kan det å det" baah.. Jeg som gledet meg såånn til å komme på barselgrupper, var der 2 ganger å skreiv meg ut, så press gidder jeg faktisk ikke og ha, når jeg da syntes alle babyer er søte, å ikke burde være en konkuranse!!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Haha! Patetiske folk da... Jeg kom med en gang til å tenke på den kiwi reklamen med babyene der de skryter av sin babys bæsj og at den eeeelsker brokkoli.. Haha
line_n & sara Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 sånn er det heldigvis ikke hos oss! men det varierer nok veldig fra gruppe til gruppe, og hvem som deltar!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 misunner dere som har en bra barselsgruppe da, min var ikke noe særlig!! HI
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Er ikke alltid disse barselgruppene funker nei. Jeg angrer på at jeg ble med nesten jeg. Har endel veninner som også har fått babyer i det siste så jeg setter mer pris på å være sammen med dem.
M, Vestfold Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 En morsom bok som tar opp bla dette: "Resten av livet" skrevet av Ellen og Heidi Linde
line_n & sara Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 jeg kjenner desverre nesten ingen med småbarn! derfor var barselgruppa kjempefint! vi er førstegangs alle sammen, tror det er en fordel! bor på grunerløkka, så alle som vil, kan bli med!
*Smiley* Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 Syns barselgruppa er helt topp jeg .Du har vært uheldig. Ikke alle barselgrupper som er sånn du beskriver. Synd du ikke trives da
mamman til to gutter Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 Det er ikke barselgrupper i seg selv som er elendig, men du som har vært uheldig med din:-) Det er jo ikke sikkert at de mener å skryte når de forteller hva babyene kan. Vi snakker mye om hva de kan, men ikke for å skryte, bare fordi vi er nyskjerrige. Og det er jo sånn at man trenger jo ikke å ha glede av å treffe hverandre kun fordi man har barn i samme alder, så det er helt frivillig om man vil være med i barselgruppe eller ikke. Og hvis de andre skryter av babyene sine og sier de er søtest, så vet jeg at de tar feil for det er min baby som er den søteste;-)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #10 Skrevet 15. april 2008 ja, selvfølgelig mente jeg at MIN barselgruppe var ulikt, vet såklart ikke alle i verden er lik.. å nei, jeg syntes faktisk ikke etter hvert ord jeg sier, så kommer en, "min gjorde det da å da, da er din sen" og ble uvennskap pga en sa at kolikk startet ved 3 mnd alderen, så rettet jeg ved å si at det mest sannsynelig forsvinner ved 3 mnd alderen, å jeg viste jo ikke noe mer enn dem, (jeg førstegangs fødende, og hun hadde 3 barn) HI
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #11 Skrevet 15. april 2008 likte ikke barsel gruppene noe særlig jeg heller, men det var kunn fordi to rottet seg sammen (på min alder) og skrev et brev om at ungen min var stygg, og dems var mye finere.. det kalles jo kjempe voksen oppførsel :S så ikkeno mer barselgruppe på meg før nestekommer
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #12 Skrevet 15. april 2008 Tror faktisk at dere har vært veldig uheldig med åtselgruppene deres. Spesielle folk som ikke er verdt å kaste bort energi på!!!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #13 Skrevet 15. april 2008 Æsj, du har vært uheldig! Min barselgruppe er helt annerledes. Jeg tror det bl.a. kommer av at vi alle har barn fra før og ikke er så usikre i forhold til hva babyene kan og ikke kan. Forrige gang jeg var i mammaperm kom jeg i en gruppe med bare førstegangs. Der var det litt mer konkurranse.
Sunniva78 har to små Skrevet 15. april 2008 #14 Skrevet 15. april 2008 Så synd at flere her ikke trives i sin barselgruppe... Vi har nettopp kommet i gang med vår, og jeg synes det er supert å endelig ha litt selskap i hverdagen. HS poengterte faktisk til oss at det var viktig å se mangfoldet i en slik gruppe. Det var vi alle helt enige i! Det er et vidt spekter innenfor det "normale"... Endelig har jeg noen å diskutere soving, bæsjing, amming etc med:-)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 15. april 2008 #15 Skrevet 15. april 2008 Jeg har ikke fått vært med i barselgruppe engang jeg, sann organisert av helsestasjonen. Helsesøster skulle prøve å bringe sammen de på gruppen min når Jonas var 4 uker gammel, men grunnet påske ble det ikke. Synes det var litt dumt jeg, så kunne vi truffet de andre også. Nå blir det ikke før på 3 måneders kontrollen. Men har flere veninner med barn som er født på samme tid, vi traff hverandre gjennom BiM og har treff nå også som barna er født. Det er kjempekoselig
Gjest Skrevet 15. april 2008 #16 Skrevet 15. april 2008 Så leit at du var uheldig med gruppa. Men bare så det er helt klart ... ikke alle grupper er slik. Barselgruppa vår fungerer kjempefint og vi finner på mye utenom helsestasjonen. Et par ganger i uka i hvertfall. Som oftest med barn, og noen ganger uten. Så, selv om du var uheldig med gruppa di synes jeg du var enda mer uheldig med valg av overskrift.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #17 Skrevet 15. april 2008 Du har vært veldig uheldig ja ! Barselgrupper og trivsel har mye med kjemi å gjøre . Jeg er i barselgruppe nå , og den fungerer bra . Damene er hyggelige og barna søte , men jeg savner stemningen som var i barselgruppen til førstemann . Men det blir bedre og bedre :-)
Mazza** Skrevet 15. april 2008 #18 Skrevet 15. april 2008 jeg kan ikke få fullrost min barselgruppe! Vi er en super gjeng og har det såå koselig sammen! gleder meg til å møte de hver uke jeg og vi er 9 stk....
Gjest Skrevet 15. april 2008 #19 Skrevet 15. april 2008 Jeg har nok ikke vært uheldig med min, men litt feilplassert kanskje? Alle i min gruppe har 2,3 eller 4 unger fra før og er 10-15 år eldre enn meg (jeg er 25) Kun jeg som var førstegangs, så jeg fant meg noen andre jeg heller kunne trille med etc. Følte at jeg ikke passet inn i gruppa fordi jeg hadde så mange andre spørsmål enn de. De var ikke så veldig hvem kan/kan ikke slikt, men de var veldig optatt av sjalusi blant søsken etc. Selvfølgelig kunne jeg sikkert spurt de om alt, men når to av de er venninne med svigermor så blir jeg litt reservert. Men har fått mange fine turer med andre. Håper jeg ikke er like "feilplassert" neste gang, men samtidig er det helt sikkert 1.gangs i den gruppen, og det er jo naturlig med andre typer spørsmål når man får nr 2,3,4 og 5..
Leetha Skrevet 16. april 2008 #20 Skrevet 16. april 2008 Tassetrollet: "men når to av de er venninne med svigermor så blir jeg litt reservert??" ehhhh...hva har dette med saken å gjøre da? og selv om du er den eneste førstegangesen så har vel ikke det noe å si vel. i min gruppe er det også en førstegangs, og hun er da storforøyd med å få råd fra oss 2.gangs hvis hun vil. desuten sitter vi da ikke bare å prater om barna hele tiden da. En barselgruppe er ikke bare et møte med spørsmål og svar, men å knytte nye bånd og finne nye venner. men nå fant du jo deg andre unansett da, blir bare litt oppgitt over "grunnen" din.
petite fleur Skrevet 16. april 2008 #21 Skrevet 16. april 2008 Skjønner godt at trassetrollet blir reservert når hennes svigermors venninner er der, sjansene for at alt hun spør om og sier blir viderefortalt til svigermoren er jo relativt høy. Og hva vet vi om Trassetrollets forhold til sin svigermor? Og hadde jeg vært i en gruppe hvor jeg var den eneste som var førstegangs, hadde jeg nok kviet meg mer for å spørre alle de dumme spørsmålene mine enn jeg gjør i dag. Er faktisk kjempeglad for at det er 2 andre der som er førstegangs ;-) Jeg synes forsåvidt at barselgruppa mi er hyggelig, men vi møtes kun på helsestasjonen. Unntaket var at jeg var sammen med ei av de på babykino, det var veldig hyggelig. Greia er vel heller det at jeg ikke har tid til så mange flere venner i hverdagen;-)
Dunder Skrevet 16. april 2008 #22 Skrevet 16. april 2008 Barselgrupper er vel først og fremst drita kjedelig.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #23 Skrevet 16. april 2008 Min barselgruppe er bedre enn din! Min baby er bedre enn din. fy fetaost jeg er glad jeg ikke går heeelt opp i babydillet ass
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå