Gjest Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Jenta vår ble 2 år i mars. Vi venter ny baby i juni. I går hadde vi glemt å ta med smokken til soving i bhg., men det hadde visst gått helt fint allikevel. Så vi prøver uten i dag også. Og da begynte jeg å tenke på...kanskje vi skal slutte ellers også? Hun bruker den KUN til soving (om natta hjemme, og fram til nå i bhg). Når er det lurt å slutte? Før det kommer en lillesøster som kanskje kommer til å bruke det? Eller blir det galt? Ser for meg at det kanskje er vanskeligere å slutte hvis hun har fått lov til å ha den MENS lillesøster bruker? Eller er det lettere? Å bruke den om at "jammen, det er små babyer som bruker smokk, ikke du"...men føler den er litt dum... HVIS vi skal slutte nå da.. Bare slutter man? Eller sier man noe om hvor smokken har tatt veien? Sabeltann og å gi den til nissen funker nok ikke...hehe.. Men..kan hun f.eks. være med å kaste den selv? Eller skal jeg bare fjerne de og si at, "nei vi er tom for smokk", når hun spør etter den når vi skal sove?
line_n & sara Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 kansje du kan fokusere på at hun snart er storesøster, og stor jente! (?) og store jenter bruker da ikke smokk! kjente til en gutt som starta med smokk igjen da han ble storebror (han syntes smokken så god ut!) foreldrene lot han bruke den inne, han var 4 år.. har ikke erfaring med dette selv, da, men synes at det høres ut som en god ide å avvenne før babyen kommer!
gullegget Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Jeg ville sluttet nå Vi sluttet med smokk for en mnd siden, 2,5 år. Vi sa i fra dagen før han skulle slutte. Jeg tok han med til bokhandelen og kjøpte en fin eske. Så pakket vi smokkene sammen oppi den og skrev brev. Dro på posten også sendte han de selv til Gråtass. Også kjørte vi på lekebutikken, så fikk han plukke ut en leke. Etter et par uker fikk han brev og en liten ting fra Gråtass:) Han spurte etter de to ganger den kvelden og to kvelder etterpå, og det var det:) når broren sluttet med flaske, så sa jeg at vi skulle sende de til julenissen, for nissebabyene trengte de. Jeg latet som jeg dro å sendte de og fant en pakke til han på posten. Han var 2,5 år. Hørte om noen som hadde tatt med barnet ut i skogen for å henge smokkene i trærne. Så småfuglene kunne få de:) De dro tilbake dagen etter for å se om de var blitt hentet. Og da hang det godteri i trærne:)
Gjest Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Heller mer og mer mot at det sikkert er lurt å gjøre dette nå. Men samtidig er jeg litt for enkle varianter jeg da.. Uten så mye .... "dill".. Gjør man liksom alltid noe stort utav at smokken er borte altså? Håpet kanskje det var noen som hadde hatt hell med at smokken, den bruker vi ikke lenger nå. Hehe...litt rema1000 kanskje jeg...
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 tror det er bra at de "er med på å slutte" , at man ikke bare klipper hull i smokken f.x.. ellers er det mange barn som begynner med totten om de ikke vil slutte med smokken..
gullegget Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Jeg venter neste i juni og syntes det er greit å få smokken litt på avstand før det. Du må jo bare gjøre som du vil. Men når han var litt trist når han skulle legge seg og spurte etter smokken. Så tror jeg det var litt trøst at de var sendt til et "trygt" sted og at han hadde fått så fin leke. Ta ho med i lekebutikken og si at ho kan bruke smokkene som penger til en ny leke.. En venninne gjorde det.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Sluttet med smokken før jul. Hun tygde hull i alle smokkene, ble litt lei av å kjøpe nye flere ganger i uka. Så vi kastet smokkene, og det var det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå