Lampe77 , en spire i magen Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Jeg gruer meg til fødtselen denne gangen, hvorfor vet jeg ikke. Har fått litt angst, har pratet meg JM om det. Hu sa at det kommer til å gå over når jeg kommer lengre uti svangerskapet. Jeg er 4 gangs fødende, skjønner ikke hvorfor jeg har angst nå.
Tante Bassa Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Skjønner hva du mener. Jeg er 3. gangs fødende og får den store skjelven hver gang jeg tenker på hva jeg skal igjennom. De to tidligerer fødslene mine har vært raske og uten komplikasjoner ( 6 t og 1,5 t), så jeg har vel ingenting å frykte. Nå skal det sies at det er 17 år siden sist, og jeg blir bare mer og mer redd for alt mulig hvor eldre jeg blir.... Jeg og snakker med jm om redselen min, men føler ikke at det hjelper så veldig. Får håpe angsten din for å føde blir bedre etterhvert, slik som jordmora di sa, for det er vondt å ha det slik. Lykke til :-)
Gjest Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Fødselsangst...DET er jeg mester i som du sikkert husker enda det med planlagt ks med meg...Lurer du på noe er det bare å ringe/melde meg. Klem
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 16. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2008 ikke moro nei:-( men takk idefix:-) du hører nok fra meg.. Jeg liker ikke at jeg føler det sånn, jeg hadde sete fot fødtsel sist. Litt redd for det. Håper det går over...
Novemberbolle Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Jeg kjenner meg litt igjen. Forrige gang hadde jeg ikke angst for fødselen i det heletatt, men nå vet jeg hva jeg skal igjennom. Blir litt annerledes da... Synes jordmoren burde tatt deg litt mer seriøst, enn å si at det går over... Å gå rundt å være redd er ikke godt. Jeg prøvde å tenke slik forrige gang jeg fødte: - Å føde må man gjøre uansett, nytter ikke å gå hjem nå. Så vær heller positiv, det hjelper mye på! - Å føde er noe av det mest naturligste og ikke minst fantastiske. Du er skapt til å føde, og dette klarer du bra! - Smerter blir det, men smerten blir fort glemt når du får barnet inntil deg. - De aller fleste fødsler går fint, uten komplikasjoner. Og skjer det evt. komplikasjoner er dagens fødeavdelinger godt utrustet og bemannet, til å ordne opp.
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 17. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. april 2008 Takk:-) Novemberbolle .... Det var godt å lese det du hadde skrevet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå