Verdens peneste gutter er mine Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Torsdag var jeg som vanlig utålmodig over at babyen ikke ville ut. Kjennte også veldig lite liv den dagen så da ringte jeg føden og fikk komme inn på sjekk, jeg og sambo reiste. Lå lenge med ctg men alt var bra og det var ikke rier en gang. Fikk ekstra ultralyd og der så de at det begynnte å bli lite fostervann. Legen strippet meg og jeg fikk beskjed om å bli lagt inn over natta. I løpet av kvelden begynnte jeg å få regelmessige vonde tak i ryggen og magen men ikke så vonde at jeg trenge å puste meg gjennom det. Hadde det sånn hele natta. Men ble bedre av vanlige tabletter. Men kl 7 var smertene blitt veldig vonde. Dette tok seg opp og jeg hadde da sikkelige rier ganske tett.Måtte ringe etter sambo og han kom ca 09.30, da var jeg sendt inn på en fødestue. Ca kl 11 begynnte pressriene. Fosterlyden gikk ned så det kom inn en fødselslege, de vurderte om de trengte vakum på meg, men fant ut at jeg skulle få presse selv da pressriene var sterke. Og fosterlyden tok seg opp igjen også. Kl 11.10 så lille Håvard dagens lys. Veldig frisk og rask sa de. Men jeg måtte sy litt. Og der fikk jeg hilst på Nakling også. En flink lege som var veldig besluttsom og som ikke drøyde med noe. Fikk lystgass under fødselen men følte ikke det hjalp mot smertene i det hele tatt. Babyen vår var nøyaktig like tung som storebror da han kom. Og bare 1 cm kortere, 0,5 cm mindre rundt hodet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå