>>>>>>m<<<<<< Skrevet 15. april 2008 #1 Skrevet 15. april 2008 Har akkurat kastet opp -sånn typisk halsbrann-oppkast, stort sett bare magesyre, men på sluttten der kom det en del blod?! Kan dette tegne på noe magesår, tro? Har hatt trøbbel med den lukkeklaffen til magesekken siden ganske tidlig i svangerskapet. Huff, vet jeg må ringe lege, men håpet at det kanskje var noen som hadde noen lignende erfaringer å dele slik at jeg holder motet oppe til legekontoret åpner :-). Sikkert ikke noe farlig eller...?
<3Tord&Tuva<3 Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Uff, hørtes ikke godt ut. Har ingen erfaringer å dele med deg, men hjelper deg å dytte!!! Håper det ikke er noe farlig, lykke til hos legen hvertfall:)
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 15. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2008 Takk for det :-). Ingen altså?
gullegget Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Jeg har heller ikke peiling. Men jeg hadde ringt legevakta med en gang å hørt hva de mente. For det er vel ennå en time til legen åpner?
Gjest Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Det kan rett og slett være at magesyren din har laget noen sår langt nede i halsen din. Magesyren er jo ganske så heftig og siden du har hatt problemer med lukkemuskelen en stund, kan det være at svelget ditt har blitt sårt og irritert. Og sårhet kombinert med oppkast/brekninger kan nok føre til at man kaster opp litt blod. Om blodet var friskt eller ikke, har nok en del å si her.
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 15. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2008 Det er noe sånt jeg har tenkt og. Blodet var friskt, ja, så det tyder vel på noen rift eller lignende. Tror dette har lite med babyen og gjøre i allefall, for det svir som f.... mellom puppene og mellomgulvet.
Gjest Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Håper du gir oss en oppdatering etter at du har fått snakket med legen da..! Skal til kontroll hos jordmor om en time jeg og er, av en eller annen grunn, ganske spent. Lurer på om blodtrykket mitt har holdt seg stabilt eller om det har steget mer.. Er litt bekymret for eventuell svangerskapsforgiftning =/ Har begynt å få litt ødemer i kroppen og sist jeg var hos jordmor hadde blodtrykket mitt steget fra 120/80 til 130/85. Blodtrykket lå på det samme da jeg var hos legen nå sist, men det er allikevel litt skummelt... Mest sannsynlig så står alt bra til, men jeg kan ikke unngå å bekymre meg litt allikevel =P
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 15. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. april 2008 Oi, lykke til hos jordmor da :-) Snakket med legekontoret nå og det var visst "vanlig" å kaste opp blod når man er så plaget med halsbrann som meg. Godt at det ikke var noe farlig da. Huff, enda 6 uker igjen med dette....ja,ja, snart er det over ;-)
Gjest Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 Må jo håpe at du slutter å kaste opp snart da.. Er ikke noe ålright uansett det =/ Men det var jo fint å høre at det ikke er farlig da =) Jeg regner med at du kjenner til alle disse forhåndsreglene når det gjelder halsbrann, så det gidder jeg ikke å skrive her =) Er jo ingen ekspert heller så =P Kontrollen hos jordmor gikk bra den =) Blodtrykket mitt har sunket tilbake til "normalen" igjen (120/80) og fosterlyden var så fin som bare det. Har rumpa til babyen min rett under ribbena nå =) Måtte stikke innom legekontoret med urinprøven da, for den slo ut på det stoffet som viser at man kan ha uvi... Skal bli ringt opp igjen dersom jeg må ha medisiner. Hun dama på lab'en ville at legen min skulle vurdere om jeg skal ha medisiner eller ikke, så da blir det å vente på en eventuell telefon. Utenom en mulig uvi har både barnet og jeg det helt supert =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå