Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Hva gjør man da? Er ikke det skadelig for fosteret?
siw*ern Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 jeg ar hørt at dette ikke er bra... hør med legen din
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Jobber du med røntgen også vet du ikke hvordan det skrives engang?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 spør for min svigerinne.. Men hun fant det ut i går, fikk ikke legetime før i slutten av måneden. Hva bør hun gjøre da?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Jeg jobbet hos tannlegen mens jeg var gravid. Tok det opp meg jordmor da jeg bekymret meg mye for det. Men hun sa (ringte også noen andre) at så lenge jeg går ut av rommet og lukker døren så skal det gå bra. Nå vet ikke jeg hvor hun jobber. Men uansett så skal man jo ikke være i et rom hvor det tas røntgen, gravid eller ei. Men går man ut av rommet så skal det være greit, for det skal jo være plater i veggen som stopper strålingen. Men ta det opp med jordmor eller lege..
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 antar at jobben hennes har retningslinjer for slike ting, så hva hun burde gjøre er å snakke med verneombudet på jobben sin. jobber hun på sykehus så ligger slike retningslinjer ute på intranettet, så burde ikke være vanskelig for henne å finne ut av det. Dessuten skal alle radiografer/radiologer gå med en slik målebrikke som konstant måler mengden stråling man blir utsatt for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå