Gå til innhold

sobril og graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har tidligere brukt sobril ved behov.

siden jeg testet positivt har jeg ikke tatt en eneste en i frykt for eventuelle skader. felleskatalogen oppgir at man skal kun ta hvis fordelen oppveier for risiko.

har tidligere kun tatt på kvelden før jeg skal legge meg for å slippe det værste, aldri tatt noe på dagtid da jeg har en jobb som krever mye oppmerksomhet.

problemet nå er at jeg sliter veldig. har masse angst og er veldig nedfor. har mye som må bearbeides og tror hormonene har nå gjør ting værre.

Har derfor tatt 1 sobril for 3 dager siden og 1 i kveld. 10mg tablett.

Lurer på om det er noen her som har erfaring med sobril i graviditet? hva har legen sagt til dere ang bruk?

skal til legen om 4 dager og spør da også, men er litt lei meg for at jeg ikke greier å holde angsten i sjakk. vil jo ikke ta noe som helst.

er gravid i 5.måned

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke dette, men du kan søke på felleskatalogen.no

Der finner du info. Bare skriv inn sobril i feltet der, så kommer alt om sobril. Jeg fikk det ikke til nå, fordi de holdt på med oppdatering av siden.

Skrevet

Kan du ikke ringe i morgen og spørre?

Utifra det jeg leser på felleskatalogen så virker det på meg som om det ikke vil gi misdannelser når du bruker det såpass lite, men jeg er ikke lege.

Det er jo kjempe bra at du har greid deg uten så lenge. Håper det vil gå bra med deg fremover. Har slitt med angst selv.

Skrevet

Nei, du må ikke finne på å ta benzodiazepiner mens du er gravid! Det kan føre til fysiske problemer hos barnet, og barnet kan også utvikle en avhengighet!

Skrevet

Åh, lille venn!

Dette er en vanskelig situasjon! Er i 5.mnd jeg og, og har slitt med angst i 6 år. Legen min sa at jeg måtte kutte ut allslags beroligende med en gang jeg fant ut at jeg var gravid!

Det er helt jævelig, for å være 100% ærlig, men for to uker siden var jeg på akupunktur. Jeg har ALDRI hatt troen på det, men det hjalp veldig. Kanskje du burde prøve det? Tar noen paracet og pamol når angsten blir vrang, og selv om det ikke hjelper like mye som sobril, stesolid, zopiclone og de andre i samme familie, hjelper det litt på musklene. Paracet er utviklet så det ikke skal skade fosteret, og legen min sa at det ikke var farlig.

Du får prøve dette, så ønsker jeg deg lykke til!

Klem til deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...