Bomsedeisi Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Jeg har hørt at noen synes dette er helt fantastisk, mens andre blir syk og kaster masse opp. Jeg er så redd for å spy derfor ville jeg ikke bruke det under 1. fødsel. Vurderer det denne gangen derfor vil jeg høre deres erfaringer?
Fjompeline Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Reagerte ikke i det hele tatt, bortsett fra å føle meg litt "full" mellom riene. Den hadde ingen smertelindrene effekt i det hele tatt, men var jo noe å henge fingrene i... Jeg spydde, men det har jeg gjort under fødsel uten lystgass også, så det var ingen forskjell der. Men lystgass virker ikke på meg, selv om andre har lovprist den. Tror det er forskjellig fra person til person.
Tungt med to Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Følte meg bare surrete til slutt, litt rusa. Gikk fint underveis. )
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 Fødte for 4 dager siden jeg, brukte lystgass, ble ikke kvalm nei.Men følte heller ikke den virket annet enn at jeg ble litt sløvere liksom.
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 15. april 2008 #5 Skrevet 15. april 2008 Jeg tålte overhode ike lystgass. Det var bare ubehagelig og det føltes ut som jeg ble "gasset" i hjel. Hadde trøbbel med å puste -noe som er litt dumt ved en fødsel, kan du si ;-). Hadde heller ingen smertelindrende effekt.
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Den hjelper til ved at du konsentrerer deg om den under riene, og du blir litt full:) jeg merket at innimellom ble litt kvalm og fikk nok, da bare tok jeg den vekk en liten stund. gikk veldig fint!
snuppelura_jente3 Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Heisann Jeg brukte lystgass under min første fødsel, og synes det var kjempefint. Den er ikke smertelindrende, men du blir såpass full/rusa at du ikke bryr deg så mye om smertene.. sånn sett fungerte de ypperlig for meg. Har også hørt om enkelte som blir kvalme av den, sånn er det vel også om man blir for full... enkelte spyr rett og slett. Fordelen med lystgassen er at man kan slutte å ta den når som helst, og etter 30 sekunder er du helt fin igjen, uten å være det minste fyllesyk eller svimmel.. så om man blir dårlig vil jeg tro man blir fort frisk igjen når man slutter å ta den. I tillegg så er det jo opp til en selv hvor mye lystgass man vil "suge" i seg. Altså kan kan man jo prøve seg frem med litt om gangen og heller ta mer etterhvert som man merker at man tåler den... Jeg er ikke i tvil, jeg vil definitivt ha lystgass denne gangen også. Med 2. mann kastet jeg den i gulvet, da hjalp den ikke i det hele tatt. Har for meg at jordmoren ikke hadde så skrudd på så mye lystgass som med første fødsel.. men det var da iallefall vert å prøve det.. Jeg kan derfor anbefale det på det varmeste ) Lykke til!
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 He he...Jeg spydde som en gris...Men jeg ville absolutt ha for det.. he he:-))
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 Blei enda kvalmere pluss at jeg følte jeg ikke fikk puste skikkelig. En maske over ansiktet var absolutt ikke det jeg trengte der og da. Så jeg droppet det, og vil ikke prøve det igjen.
♥Mammatil3små♥ Skrevet 15. april 2008 #10 Skrevet 15. april 2008 På meg virket den ikke i d hele tatt... Følte meg ikke litt full engang;P hehe:) Men d var nok jeg som pustet feil inni den maska da... Spydde gjorde jeg,men var nok ikke pga den d heller...
lykkelig 3 BarnsMamma Skrevet 15. april 2008 #11 Skrevet 15. april 2008 Merket ingenting av lystgassen,ble bare irritert på den masken,når den ikke hjalp...
mastermind Skrevet 15. april 2008 #14 Skrevet 15. april 2008 jeg kommer til å prøve lystgass tror jeg. mange sier at maskene er grusomme, den plastlukta som gjør en kvalm. mye bedre om man bare har munnstykke å puste i. det kommer jeg til å be om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå