Bomsedeisi Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Jeg har hørt at noen synes dette er helt fantastisk, mens andre blir syk og kaster masse opp. Jeg er så redd for å spy derfor ville jeg ikke bruke det under 1. fødsel. Vurderer det denne gangen derfor vil jeg høre deres erfaringer?
Musseknapp Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Jeg ble ikke kvalm i det hele tatt. Konsentrerte meg så mye om hvordan jeg skulle puste at jeg glemte nesten smertene. Lubbeline var ute på 3 press! Er ikke i tvil om hva jeg skal be om denne gangen! Nå skal det riktignok sies at da jeg ankom sykehuset hadde jeg 5 cm åpning, og hadde ikke anledning til velge bl.a epidural. Var glad for det i etterkant. Alt er så individuelt både med fødselen og smerteopplevelsen/terskelen, så det er umulig å gi noen råd. Lykke til uansett! Og som min mor, farmor og mormor alltid sa da jeg som liten spurte om det var vondt å føde: Det var vondt, men du glemmer det etterpå. For meg var det sånn faktisk.
Ladybug~N&E Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 nå har jeg hørt at dem som spyr av lystgass enten har fått overdose eller hadde spydd alikevel pga. smertene. jeg spøy som en gris og blei direkte neddopet. jeg var ordentlig sløv. ikke moro å ha hjernen full av bomull når man er i ferd med å føde barnet sitt. da skal alle inntrykk suges inn og huskes! jeg synes ikke den tok rietoppene mine men den hjalp mtp at jeg fikk kontrollert pusten. man blir virkelig konsentrert av å puste inn i en sånn maske. men jeg fikk samme effekten av oksygenmaska. heller oksygen neste gang enn den lystgassen.
kua kalva,drektig igjen Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 dritings å spydde som en gris
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 gjett om jeg velger glatt lystgass igjen da!!! JAAAAA!!!!! gleder meg allerede. Ligge i badekaret og føle meg som den divaen etter et par glass vin. sånn var den følelsen:)
polarn & pyrene Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Når vi var på omvisning fikk vi prøve litt lystgass og jeg ble dårlig av den.MEN når jeg skulle føde var den min beste venn og jeg skal ha den igjen denne gangne. Bare tenkt på at man blir veldig tørr i halsen og på leppene. Så vann er godt å ha å drikke.
Glad-mamma:) Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 Jeg har ikke noe positivt å si om lystgass! Det hjalp ikke i det heletatt på smertene, ble bare svimmel og ikke i stand til å konsentrere meg om jobben jeg skulle gjøre. Etter en stund begynte jeg å spy som en gris, og var kvalm hele den første natta. Jeg kommer ikke til å ta det igjen. Men det er jo veldig individuelt, for jeg har hørt om mange som synes det er helt topp, og som ikke blir kvalme i det heletatt. Jeg reagerer også sånn på pinex forte,paralgin og morfin, så jeg burde jo kanskje ha skjønt det på forhånd...
Glad-mamma:) Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 ha ha... ser det for meg! . Helt topp at det går an å føle det sånn da midt under en fødsel!
mto2 Skrevet 15. april 2008 #11 Skrevet 15. april 2008 Eg prøvde det så vidt, men følte meg driting, så eg kutta ut. Ville ikkje misste kontrollen. Dessutan kjende eg meg kvelt av pusteteknikken - klarar ikkje å snorkle heller, og det er vel litt samme teknikk?
Nå kommer nr. tre Skrevet 15. april 2008 #12 Skrevet 15. april 2008 Jeg har brukt det på begge mine fødsler, og har hatt veldig god hjelp. Det tar jo ikke vekk smertene på riene, men gjør at man får slappet godt av i mellom. Det er iallefall viktig å puste helt riktig inni maska. Tror det er det mange gjør feil, og da blir det bare tull. Begge gangene har i hvertfall min jordmor fulgt med når jeg har startet med lystgass og veiledet meg slik at effekten har vært veldig god. Nå har jeg aldri vært full, dette er det nærmeste jeg har vært beruset.
Gjest Skrevet 15. april 2008 #13 Skrevet 15. april 2008 Jeg reagerte som en svamp-sugde den til meg! Men jeg var ganske godt i gang da jeg begynte å bruke den, så jeg husker ikke helt virkningen av den. Men det ble en trygghet å ha noe å holde i og puste i.... Skal brukes denne gangen også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå