Gå til innhold

et litte problem som jeg trener hjelp til her......

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal kjøpe sko til sønnen min i morgen!!! jeg vil at han skal ha de geox skoene, de puster å er vist så fine:) problemet da er at skoene ikke har noe særlig støtte for ankelen, å dette er jo de første gå skoene hans...

jeg tenker at det tross alt går mot sommer nå å at jeg derfor vil velge noen sko som puster fremfor støtte, fordi de vanlig 1 gangs skoene virker så tette å varme liksom....

sønnen min er 1 år å gå ikke helt selv ennå....

noen meninger?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør absoultt kjøpe sko med støtte. Når han begynner å gå så er det nettopp det som er viktig. Du vil vel ikke at han skal falle og kanskje ødelegge beinet sitt.

Skrevet

Fysioterapeuter anbefaler at skoene skal vere så mye som mulig, men med god "bygd" såle. Dette fordi at skoen ikke skal forme barnets fot (og sålen bør vere ¨"bygd" slik at de ikke blir plattfot, og så den ikke blir vond å gå på).

Tidligere var det vanlig å støtte opp beina til barna mye, men dette har de gått helt bortifra å anbefale. Falle gjør de uannsett:)

Skrevet

Sko/sandaler til så små bør ha hel helkappe, ellers gir de ikke god nok støtte. Noe annet ville vært tøfler el.l., der er feks Roobez fine. Men sko skal være hele bak!

Skrevet

Ankelstøtte er veldig viktig. Jeg vurderer ikke Geox til min på aldri så lenge fordi de har ikke sko til så små som er egnet, synes jeg.

Også bør det være en form for beskyttelse over tærne, hvis du vurderer en sandal. Hvis de ikke har tåbeskyttelse, kan de skrape opp tærne eller skade neglene veldig, hvis de snubler på stein osv ute. Selvfølgelig er det også lurt med støtte mot tærne så de ikke glir framover i skoen. Skikkelige skinnsandaler med rem og høyst skaft rundt ankel og skinnrem opp foran tærene er lurt å beynne med inne samt at du også får bruk for dem ute etterhvert som våren og sommeren kommer.

Du må regne med en tilvenning til skoene, og da er det best å starte inne i vante omgivelser og med pauser.

Skrevet

Gutten min fikk sine første sko i 1 års gave av besteforeldrene sine. Vi plukket dem ut sammen, å da falt valget på ecco. Det er et merke vi har hørt mye bra om. Det virker som de gir god støtte rundt ankelen og passer godt på tærne hans=)

Ja, det nærmer seg vår og sommer. Men jeg tror ikke de skoene blir for varme på lenge enda. Da kjøper vi heller noen gode sandaler i sommer. På stranda å sånt kommer han nok til å gå en del uten sko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...